1

Onderwerp: BLANDA 20 cm vorm......

Hallo dames,

van de week blanda 12 cmgebruikt voor kapsel te bakken..
wil vandaag 20cm blanda maken ...Maar zit even te puzzelen wat nodig heb aan biscuitmix en eieren aantallen etc...
lees bij FAQ wel 1enander maarvoor 12cm 50grbiscuit envoor 20cm ineens 270gr. biscuitmix...best groot verschil lijkt me...
eieren praten ze in grammen ipv aantal eieren... :(

HELP!!!!!
Wil vandaag graag bakken want is toch rot weer buiten...

Nanda

2

Re: BLANDA 20 cm vorm......

Hallo dames nogiets vergeten...
blanda 12 cm heb ik op 175 graden oven gedaan en 25min.gebakken..
blanda 20cm dan graden hoger zetten en hoelang bakken?????

Gizeppo(nanda)..

3

Zelfde vraag over het verschil is afgelopen week nog gesteld:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=85431

Oven niet hoger zetten, wel langer bakken trouwens.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

marianne,

thanx heb gelezen....
maar sommige zeggen dan 270gr biscuitmix teveel vinden en dan 235gr gebruiken....210gr eieren teveel en gebruiken 180gr...
ik vind noglastig berekening te maken wat aantal eieren betreft...
mix weeg af in weegschaal...
hoe te doen meteieren...

las ergens een ei Maat M 40/50gr is????
dus zou dan tussen de 3 a 4 eireren nodig hebben voor blanda 20cm..

5

ik hou ook altijd 50 gram voor een M ei aan, en dat afronden naar boven op hele eieren, werkt prima

Groetjes Youkie
bak, eet, leef en geniet!

6

Staat bij de tabellen; eieren maat M zijn ca. 50 gram (die van de C1000 zijn altijd een paar gram groter dan die van AH :think:) en die weeg je door ze te breken.
Als je dat teveel getob vindt, zou ik het naar boven afronden, dus voor 180 gram zou ik 4 eieren maat M gebruiken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

gizeppo , ik neem aan dat je een weegschaal hebt? (je weegt tenslotte ook je bakmix af  :+  ) Je kunt dan ook de eieren gewoon wegen (zonder eierschaal) Dan weet je het zeker.

Ik zou toch de 270 gram aanhouden. Het gaat bij de blanda niet alleen om de diameter, ook de hoogte van de grote schaal is veel hoger dan het kleine 12 cm schaaltje. (kijk met een inhoudsmaat maar eens naar het verschil in inhoud)

Ik heb zelf een digitale weegschaal bij de IKEA gekocht, alleen een onderplaat waarop je elk bakje of schaaltje kunt gebruiken om in te wegen (een 0-stand knopje zet de weegschaal op 0 en je kunt alles wegen in aparte bakjes )

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

bedankt meiden ....ja ik heb keukenweegschaal met alleen plateau waarop schaaltjes bakjes kan zetten om te wegen...
ga vanmiddag maar eens proberen en ermee aan de slag....

dus neem danvoor 270gr biscuitmix dan even meten inderdaad hoejullie zeggen zonder schaal van ei...en danzien hoe uitkom 4 of 5eieren...

bedankt heb zin om te bakken.....    :)

nanda

9

kapsel net uit de oven gehaald...tot nu toe aan de buitenkant ziet er goed uit hihihi...even afkoelen en later binnenkant  bekijken goed gaar is...