1

Onderwerp: waar en hoe grote 3-d taart bewaren?

Hoi Allemaal!
Allereerst bedankt voor jullie adviezen en inspiratie voor alle mooie taarten.

Mijn zoontje is bijna jarig, nu wilt hij een krokodillentaart! Zo'n groot 3-d geval!
Nou lijkt me dit super leuk om te doen, ik heb ook al op internet gezien hoe het ongeveer moet.
Maar nu bedenk ik me net, hoe bewaar je zo'n groot geval?
En waar haal je zo'n groot onderbord vandaan?

Een beklede taart moet koel bewaard blijven en in een kartonnen doos het liefst... Zover was ik.
Maar in April is het meestal toch vrij warm en mijn koelkast is klein! (lees formaat schoenendoos!  :grr: )

Ook zijn er geen dozen in dit formaat...
Hoe doen jullie dat?

Ik hoop echt dat iemand de tip heeft!  :D

Groetjes Kim

2

Re: waar en hoe grote 3-d taart bewaren?

je kan zelf een onderbord op het juiste formaat maken. neem een stuk karton, zo groot als jij wilt, en pak het in met een mooi bijpassend kadopapier. vervolgens neem je doorzichtig kadofolie en pak het ingepakte karton nog eens in. zorg dat je bovenkant waar de taart op komt mooi glad en strak is.
meer is het niet. en is je karton niet stevig genoeg, dan 2 kartonnen op elkaar. triplex plaat doet overigens ook goed dienst hiervoor.

ik zou de taart vullen met vulling die je buiten de koelkast kunt houden. en in de supermarkt een grote doos opzoeken (van de chips of bananen doos) die kan je over de taart heen zetten. dan een koel plekje zoeken in huis. bijvoorbeeld je kelder! en verder niet te lang van te voren maken. zo komt het volgens mij wel goed.

groetjes monique.

mama-tijd = tijd voor taart!!

3

Dankjewel voor het advies!
Ik hoop alleen dat de taart niet te zacht wordt waardoor het aansnijden wat lastig gaat.
Ik smeer hem namelijk af met 1:1 botercreme en als die uit de koelkast is vind ik hem zo snel zacht worden terwijl hij in de koelkast zo goed hard is...

4

Misschien kan je iets doen met koelelementen? Zo koud als de koelkast wordt het niet, maar beter dan niets misschien?

5

:Y  das ook een goed idee!  :think:

6

Voor het onderbord zou ik iets stevigers nemen dan karton. Bij de Gamma hebben ze van die dunne houten platen. De maat is geloof ik iets van 60 bij 120 cm. Als je een gamma pas hebt kan je deze gratis in stukken laten zagen, dus precies zo groot als je nodig hebt. Papiertje en folie erover en voila!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek