1 Laatst bewerkt door TuxZus (22-02-2010 20:09)

Onderwerp: Biscuit mix kleuren en dan in meerdere lagen?

Hey,

Ik heb een tijdje gezocht op het forum en kwam wel een bericht tegen wat erop leek maar toch niet volledig antwoord gaf op mijn vraag.

Ik wil biscuit mix in 3 kleuren (als het niet lukt, dan 2) bakken. Is dit mogelijk en zo ja hoe doen jullie het?

Biscuitmix recept in 3en delen en dan in 3en mixen en dan elk deel met een kleur mixen, dan in de bakvorm en dan een laagje bakpapier ertussen (moet toch nog gevuld worden) of 3 aparte laagjes afbakken?

Iemand hier ervaring mee? En welke kleurstof vinden jullie hiervoor het best te gebruiken om mooie diepe kleuren te krijgen (dat rood ook echt rood is ;) )

Bedankt!

Paar uur laten nog geen reactie. Heeft niemand een idee?

2

Re: Biscuit mix kleuren en dan in meerdere lagen?

Ho, hu, effe geduld!
Biscuit kun je prima kleuren, met dezelfde pasta als waar je je fondant of marsepein mee kleurt. Echt rood heb ik nog nooit geprobeerd en om 1 biscuit in 2 of 3 verschillende kleuren te bakken ook niet. Je plan met het bakpapier zou best kunnen werken maar de 3 aparte laagjes lijkt me beter...

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3

Een snelle antwoord verwachten tijdens etens tijd is nie zooooo slim ;) 
Ik zou niet voor et idee van bakpapier tussen te lagen gaan. 
Dus 3 dunne gekleurde biscuits.. of voor een rainbow idee gaan alles in een keer zonder papier ertussen. 
Je zou alles in een keer kunnen mixen en de beslag in 3 kometjes verdelen en voorzichtig kleuren.  Dat is veel minder mixen. 
Rood biscuit is net als rood marsepein of fondant lastig om te kleuren.  Ik heb gemerkt dat wilton kleurstoffen minder mooi zijn als americolors.  Maar alles kleurstoffen zelfs de van de toko werken wel

Canadesje schreef:

Ik heb gemerkt dat wilton kleurstoffen minder mooi zijn als americolors.  Maar alles kleurstoffen zelfs de van de toko werken wel

die die van de toko kunnen geloof ik goed tegen hitte en kleuren dan nog door of zoiets, dat hebben de pasta's en gels van de webshop niet

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

tipsytaartje schreef:
Canadesje schreef:

Ik heb gemerkt dat wilton kleurstoffen minder mooi zijn als americolors.  Maar alle kleurstoffen zelfs de van de toko werken wel

die die van de toko kunnen geloof ik goed tegen hitte en kleuren dan nog door of zoiets, dat hebben de pasta's en gels van de webshop niet

precies :D  :Y

6

Bedankt voor de tips :) Dat wordt lang de oven aan doen hahaha :) Ik denk dat ik het dan gewoon in 3 aparte lagen ga proberen te bakken en dan zien we wel hoe het eruit komt, ja toch? :D Ben heel erg benieuwd!

7

en hoe is het gegaan?
ik neem aan als je je beslag in 3en bakt de baktijd toch ook korter word??
iemand een idee hoe lang je dan moet bakken??? als je 1/3 taart dus bakt per keer?

8

Ja dan bak je hem wel korter.

Het is niet echt gelukt. Begon al dat ik het beslag niet rood kreeg ;)

9

Als je kapsel gebakken is is de kleur intenser dan het in je beslag lijkt.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Ik heb de kapsels (3 stuks) de helft van de tijd gebakken. Nu vraag ik me alleen af of je dan het bruin van de boven en onderkant nog wel moet snijden. De bovenkant doe ik zeker, om het glad te snijden maar de onderkant.... ben bang dat het biscuit dan juist zijn vorm verliest.
:)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl