1

Onderwerp: Hoe vul je een snoepzakje met bc...

Ik ben wat botercreme in het voren aan het maken maar krijg het niet fatsoenlijk in een snoepzakje... Op een gegeven moment wil de bc niet verder en is de punt grotendeels gevuld met lucht... Wordt alleen een grote kleiderboel...

Sinds begin december 2009 taart addict!

2

Re: Hoe vul je een snoepzakje met bc...

Het kan alleen verder als je de punt eraf gaat knippen. Of blijven kneden tot het langszaam naar beneden gaat maar dit kan een bende worden. Is mijn ervaring  :lol:

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Hmmm... op de workshop had ze keurig gevulde zakjes met het puntje er nog aan! Het is dus wel mogelijk... Of zal ze ze met een grote spuitzak gevuld hebben... Kan natuurlijk ook nog!

4

suzanne1984 schreef:

Hmmm... op de workshop had ze keurig gevulde zakjes met het puntje er nog aan! Het is dus wel mogelijk... Of zal ze ze met een grote spuitzak gevuld hebben... Kan natuurlijk ook nog!

Nou dat is natuurlijk ook nog een super manier. Je vult al je zakjes met 1 spuitzak en klaar :D

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Haha! Heb ik mijn eigen vraag beantwoord  :lol:

6

Ja  :lol:  :lol:

7

:D Ik knip nooit het puntje eraf hoor, van te voren! Ik pak een groot limonadeglas en steek de punt van de snoepzak erin en sla de rand van de zak om het glas. Ik vul tot de rand van het glas. Dat komt niet helemaal in de punt, maar dat hoeft ook (nog) niet. Ik neem de snoepzak uit het glas, draai de zak dicht en leg hem weg, tot gebruik. Pas dan knip ik de punt eraf en ga ik beginnen met spuiten. Als ik een spuitmondje gebruik knip ik wel eerst het puntje eraf, bevestig het mondje, maar verder gebruik ik dezelfde methode.

Misschien heb je er iets aan :)

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

Een groot limonadeglas!!! Nooit aan gedacht, dank je voor de tip :thumb:. Scheelt inderdaar een hoop geklieder.

Groetjes Anuska
Sweet cake, tasty bite

9

Oh ja, Dat kan ook nog! Heb het net op mijn eigen bedachte manier gedaan, maar is nog steeds wel geklieder met de spuitzak. Tanx voor de tip!

10

Ik vul hem en daarna hou ik de bovenkant dicht en 'slinger' wat met de zak. De creme gaat dan in de punt zitten en dan vul ik verder of bind het zakje dicht.
Geen kliederboel....

11

Een rietje in de punt en dan ernaast vullen. Dan kan de lucht ook gewoon uit de zak ontsnappen.
En ik ook ik zet de spuitzak in een grootglas.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

12

ik ook een groot glas, zo'n icetea glas en dan erin scheppen. dan haal ik de zak eruit en schud de zak 2 a 3 keer omlaag zodat het zakt. Dan doe ik er een brede knijper op (ikea0 en leg 'm weg.

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

13

Ik houd de zak in mijn linkerhand (want ben rechtshandig) en houd het puntje ongeveer net onder de rug van mijn hand. Dan vouw ik ik de zak rond mijn andere vingers en begin te vullen met een spatel. Als alles in de zak zit schud ik de bc ZACHTJES (  :D ) naar beneden. Soms, als er na het schudden nog teveel lucht in het puntje zit, duw ik even op die punt en ga dan weer schudden; tot nu toe ging dat altijd goed.
En dan ja, de laatste paar millimeter krijg ik er niet meer uitgeschud, dus knippen die handel!  :D
Maar fijner dan dat wil ik normaal mijn opening niet knippen dus werkt deze techniek voor mij prima!

Succes!

14

ik zet  de snoepzak in een glazen karaf en vouw de snoepzak er zo om heen als een vuilniszak in een prullebak. daarnaa vullen en alles naar beneden duwen en er uit halen. werkt prima, ook voor de refill.