1

Onderwerp: Mini taartje.....even oefenen

Vanmiddag een mini taartje gemaakt had niet meer zo veel fondant in huis maar wou toch weer even wat proberen/oefenen. Zaten helaas wat kleine harde stukje fondant tussen het fondant waardoor het onmogelijk was om het taartje strak te bekleden (baal, baal).

Het taartje is gevuld met mona aardbeien kwark en een laagje aardbeien jam.

Tips en trucs zijn welkom.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3KQ8GRCJ.jpg

Bedankt voor het kijken!

Groetjes Danielle

Re: Mini taartje.....even oefenen

wat een super leuke hartjes! hoe heb je die gemaakt ?

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

3

Erg leuk gedaan!

Ik heb ook wel eens van die harde stukjes in de fondant. Ik leg het dan heel even (echt maar 5 seconden ofzo, anders verbrand je je vingers!!!) in de magnetron. Dan goed doorkneden en dan zijn de harde stukjes weer weg. Ik denk dat het komt doordat de fondant dan wat uitgedroogd is. Ik heb het vaak aan het einde van een pakje.

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

4

Leuk, die hartjes bovenop zijn erg leuk

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

5

mamaricky schreef:

Erg leuk gedaan!

Ik heb ook wel eens van die harde stukjes in de fondant. Ik leg het dan heel even (echt maar 5 seconden ofzo, anders verbrand je je vingers!!!) in de magnetron. Dan goed doorkneden en dan zijn de harde stukjes weer weg. Ik denk dat het komt doordat de fondant dan wat uitgedroogd is. Ik heb het vaak aan het einde van een pakje.

*D

Bedankt voor de tip, het was idd het einde van een pakje. Heb nog een beetje liggen dus die ga ik eerst in de magnetron leggen voordat ik mijn andere mini taartje ga bekleden.

Groetjes Danielle

6 Laatst bewerkt door Daan1984 (23-02-2010 09:55)

Patricia0255 schreef:

wat een super leuke hartjes! hoe heb je die gemaakt ?

De hartjes heb ik uit de losse hand gemaakt. Een beetje tylose door je fondant en dan goed laten drogen/ uitharden.

Groetjes Danielle

7

Wat voor bakvorm heb je gebruikt? Lijkt me leuk om ook eens zo'n gebakje te proberen..

8

Marion87 schreef:

Wat voor bakvorm heb je gebruikt? Lijkt me leuk om ook eens zo'n gebakje te proberen..

Ik heb de 15 cm bakvorm gebruikt en met een ring rondjes uitgestoken en dan stapelen. Er konden precies twee mini taartje uit worden gehaald. Ik denk dat ik volgende keer de kleinste bakvorm ga gebruiken 7,5 cm dan heb je minder last van biscuit verlies.

Groetjes Danielle

9

Ben ook grote fan van je hartjes bovenop.. dat heb je heel mooi gemaakt zeg.

10

Ben ook grote fan van je hartjes bovenop.. dat heb je heel mooi gemaakt zeg.

11

heel mooi gemaakt!!!

Liefs, Zanoni