Onderwerp: stoffen spuitzak hoe schoon te maken???
Hallo dames.,
Misschien beetje gekke en stomme vraag..
Ik heb een set gehad met een stoffen spuitzak en die gebruikt.
Maar hoe maken jullie een stoffen spuitzak schoon voor volgende gebruik.
Nanda
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » stoffen spuitzak hoe schoon te maken???
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo dames.,
Misschien beetje gekke en stomme vraag..
Ik heb een set gehad met een stoffen spuitzak en die gebruikt.
Maar hoe maken jullie een stoffen spuitzak schoon voor volgende gebruik.
Nanda
Binnenste buiten keren en dan met warm water en wat afwasmiddel.
Ik gebruik er altijd een snoepzak in, dat scheelt een stuk met vies worden en schoonmaken.
Stof? Ik neem aan dat er wel een soort vetvrije laag aan de binnenkant zit? En idd, dan binnenstebuiten keren en wassen. Maar ik gebruik ook liever wegwerpzakken/snoepzakken.
Ik heb nog een ouwe spuitset van Blokker (geloof ik), met ook een stoffen zak met vetvrije plastic laag aan de binnenkant.
Omkeren en in de vaatwasser. Gaat prima.
Oke bedankt voor jullie reactie...
Spuitzak zat bij een set van ikea ( drommar).
Geen idee of de stoffenzak een vetvrije laag zit.
Merkte wel met ermee werken mijn handen vettige laagkregen na knijpen in de spuitzak om botercreme op mijn biscuit te spuiten.
Nanda
Wat een idee van de snoepzak.....heb hier ook die spuitzakken van Ikea, maar die lekken op de naad maar hebben wel leuke spuitmondjes...........ga het de volgende keer proberen.
Schoonmaken doe ik idd ook omkeren en afwassen en staand laten drogen..die van Ikea hang ik aan een knijper boven de verwarming.
ik heb de spuitzak net binnenste buiten gedaan en schoongemaakt.
( gewassen met goed heet water) na hete water met klein beetje afwas gedaan en weer goed gespoeld..
Beetje gedept met keukepapier en nu over lege wijnfles gehangen om te drogen...
Hopende zo goed komt :)
O, die spuitzak van Ikea heeft geen vetvrije laag. Dat is gewoon een zakje van een of ander dun synthetisch materiaal dat inderdaad hartstikke snel vieze handen geeft omdat het spuitspul erdoorheen sijpelt. Die heb ik heeeel snel richting prullenbak laten gaan.
Snoepzakken werken beter (kunnen alleen soms wel knappen als je heel stevig spuitwerk doet), of wegwerpzakken. Of gewoon een stel gewone spuitzakken. Kun je tijdens het spuiten met meer kleuren afwisselen en daarna: hoppa, in de vaatwasser.
O, die spuitzak van Ikea heeft geen vetvrije laag. Dat is gewoon een zakje van een of ander dun synthetisch materiaal dat inderdaad hartstikke snel vieze handen geeft omdat het spuitspul erdoorheen sijpelt. Die heb ik heeeel snel richting prullenbak laten gaan.
Wist niet eens dat ze zoiets verkochten als zijnde spuitzak. Het moet er toch makkelijker op worden? Zou bij mij ook snel in de kliko liggen.....
ik heb ook snoepzakken gebruikt, verschrikkelijk. als je te hard spuit dan split het open aan de zijkant, echt NOOIT meer
ik gebruik wegwerpzakken, of zelfgemaakte met bakpapier tot een spuitzak gemaakt (zoals op 'taarten van abel') EN ik heb ook 2 kleine synthetische spuikzak, die vind ik toch erg fijn, en zo schoon, onder heet stromend water (binnenste buiten)
freya klopt inderdaad soort synhtetische materiaal die spuitzakken van ikea...
dus snel vet voelende handen
ben beginner mogelijk als beetje ervaring heb intaarten maken deze spuitzakken ook vervang voor wat anders...
maar eerst eens flink oefenen voor allerlei duurdere aanschaffen wil gaan doen...
Dat kan ik me voorstellen, al kun je voor een paar euro al wel een klein exemplaar kopen (en die vind ik sowieso fijner werken dan die hele grote). En wat Monique zegt is ook nog wel een goeie: zelf een cornetje vouwen. Dat kieper je na gebruik zo de prullenbak in, ook wel zo makkelijk.
Hier kun je goed zien hoe je dat moet doen:
http://www.youtube.com/watch?v=N6zaXh8YkW8&NR=1
Ik heb juist ook boterroom op een taart gespoten met mijn stoffen spuitzak (ook een van ikea) en inderdaad hij was heel vettig. Ik heb het daarna gewassen in heet water. Het hangt nu buiten aan de wasdraad te drogen. Ik denk toch dat een plastieken spuitzak beter zou zijn.
Ik gebruik het liefst de wilton zakken, zowel die van polyester (kunnen in de vaatwasser ) als de plastic weggooi.
Snoepzakken barsten heel snel open
na het gewone schoonmaken van de spuitzakken kan je ze ook eens uitkoken
dan is het ook goed schoon,
deden we vroeger in de bakkerij ook!
Die zakken van de ikea kun je wel gebruiken door er een snoepzak in te doen. (dus 2 zakken om elkaar heen) Dit verminderd de kans op scheuren van de snoepzakken en je krijgt toch geen vieze handen. Werkt best goed.
Heb er ook zo een van de blokker, maar die is veel te stug door de plastic laag. Vind ik niet lekker werken.
Als ik die van de blokker toch gebruikt heb spoel ik hem uit in een sopje met afwasmiddel en daarna gaat ie gewoon in de wasmachine.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » stoffen spuitzak hoe schoon te maken???