1

Onderwerp: Wie helpt mij met puzzelen?

Ik moet volgend weekend een karate taart maken en wil eigenlijk een karate mannentje puzzelen. Maar ik durf er niet aan te beginnen! Ik heb al verschillende howto's gelezen maar durf er nog steeds niet aan te beginnen. Wie kan mij helpen???? Please???? :nooo

Re: Wie helpt mij met puzzelen?

waar heb je dan precies hulp bij nodig? of vraag je nu om lijfelijke hulp, dus iemand die bij je langskomt???

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Nou, lijfelijke hulp zal misschien een beetje moeilijk worden maar het zou wel fijn zijn.
Maar misschien kan ik hulp krijgen op een andere manier.
Ik moet dus eerst een plaatje zoeken welke in uitprint. Zoals ik begrijp een aantal keren. Dan doe ik een afbeelding in een mapje. Maar welke? Het hele plaatje?
Dan ga ik het plaatje in stukjes knippen, en elk stukje ga ik in marsepein uitsnijden. En dan puzzel in hem in elkaar. Maar dan liggen alle stukjes los tegen elkaar. Hoe krijg ik deze aan elkaar?
En zoals ik het nu omschrijf zou ik het dan een beetje goed doen?
Alvast bedankt! :nooo

ja idd het hele plaatje in het mapje.

met een beetje water op een kwastje "lijm" je ze aan elkaar :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Hier alvast een heleboel plaatjes om uit te kiezen
http://images.google.com/images?client= … &tbo=1

En....vergeet niet..... aldoende leert men :Y!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

bedankt voor de superlink. Hier heeft een mens nog eens wat aan. Ik heb heel wat ideeen opgedaan. Misschien bewaar ik het puzzelen voor een andere keer. Super bedankt! :D

Mischien is dit een optie zie 2de taart heb ik met een patchworkcutter gedaan.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=49687

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

8

Hoi,
Ik ben ook beginner met puzzelen. Nu twee keer gedaan. Ik heb eerst allemaal tips op het forum gelezen via de zoekfunctie. En wat vragen gesteld toen het in 1e instantie niet goed ging.
De gouden tip voor mij was een setje van paletmesjes bij de blokker, paar euro maar. Toen ging het ineens veel beter. Je wipt alles er zo mee op. Kan nu niet meer zonder. En ik dek steeds alles af met folie want de randjes werden steeds korrelig anders.
Gewoon op tijd beginnen, dan kun je weer overnieuw als het niet lukt. Oja, ik heb het puzzelplaatje in de vriezer bewaart in een insteekhuisje. En het ging perfect! Liet makkelijk los en kon zo op de taart. Het gaat je vast lukken! Succes...

This too shall pass!

9

Ik ben gewoon gaan oefenen met 1 kleur en een simpel plaatje. Lukte het niet hoppetee weer alles in een bal en klaar voor de volgende ronde. Zo heb ik op een avond met een 1 kleur gewoon verschillende plaatjes gemaakt. En aldoende leert men