1 Laatst bewerkt door bengel (20-02-2010 23:25)

Onderwerp: goedkope máár goede ingredienten voor bakken/ vullen

Beste allemaal,

taarten bakken is een leuke en erg verslavende hobby.
ben nog niet zo lang bezig en bak af en toe een taartje voor bekenden en familie en vraag hier 20 euro voor. zodat ik de meeste ingredienten en spulletjes eruit kan halen zodat ik weer een nieuwe kan bakken. toch denk ik dat ik aan die 20 euro tekort kom... ik vind het niet zo heel erg, maar me vriend vindt het minder leuk.

nu is mijn voorstel, misschien kunnen we met elkaar een lijstje opstellen waar iedereen wat aan heeft.

nou haal ik eieren bij de albert heijn en die zijn 1,24 per doos van 10 stuks maat m

jam is bij de lidl als ik het goed heb 89 cent, vind ik wel de lekerste
maar misschien toch weer duurder dan een bekend merk...

bonbonbloc bij de kruitvat  2,29 per 2 blokken van elk 200 gram.
nu heb ik ergens gelezen dat je de bbbloc variant van de lidl ook kan gebruiken en die is maar 49 cent geloof ik.(weet nog steeds niet welk merk jullie bedoelen

slagroom zou ik even niet weten hoe duur het bij de ah is en per hoeveel

waar zijn producten het goedkoopst maar wel goed. of zijn er goedkopere merken maar net zo lekker

ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel

2

Re: goedkope máár goede ingredienten voor bakken/ vullen

Ik ben gisteren een beetje met excel aan et knutsellen geweest om prijzen te berekenen.. anywho... Ik kwam er achter dat ook met een luxe vulling (maar  niet met patidess en zo) dat je makkelijk met een euro per stuk je makkelijk je kosten eruit haal. 
Dus je kan je vriend vertellen dat als je een taart voor minder als 20 man bak dat je eigenlijk wel winst  maak :P

3

Dit is wel een erg lastig topic. Ik kom regelmatig bij 3 verschillende Plus markten in 3 aangrenzende plaatsen. Hier is geen ene prijs hetzelfde. Ook kom ik bij 2 verschillende AH's en de prijs is ook niet gelijk. Het ligt er dus ook nog aan waar je woont.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

4

bij mij om de hoek zit een turkse winkel, die verkoopt 30 eieren voor (oke, het schommelt) 2,75 / 3,00, misschien heb je ook wel zo'n turkse supermarkt in de buurt (nou woon ik in een grote stad waar er op elke hoek zowat 1 zit :D)

Alles goed???? nee 3 fout

5

Canadesje schreef:

Ik ben gisteren een beetje met excel aan et knutsellen geweest om prijzen te berekenen.. anywho... Ik kwam er achter dat ook met een luxe vulling (maar  niet met patidess en zo) dat je makkelijk met een euro per stuk je makkelijk je kosten eruit haal. 
Dus je kan je vriend vertellen dat als je een taart voor minder als 20 man bak dat je eigenlijk wel winst  maak :P

even zoeken in bakken voor andere, daar heb ik een topic gemaakt met een excelsheet wat je kan downloaden voor het berekenen van je kosten van je taart :D

Alles goed???? nee 3 fout

6 Laatst bewerkt door nanan (21-02-2010 14:54)

De lidl heeft nu ook patteserie bloem 1 kg voor ik dacht 49 eurocent.voor 22 cm bakvorm gebruik je 200 gram en dan wat bakpoeder er door heb je een mooi cake hiervan bak je 5 kapsels . :Y

groetjes van Ann

7

nanan schreef:

De lidl heeft nu ook patteserie bloem 1 kg voor ik dacht 49 eurocent.voor 22 cm bakvorm gebruik je 200 gram en dan wat bakpoeder er door heb je een mooi cake hiervan bak je 5 kapsels . :Y

het is inmiddels al weer even dat ik ben wezen kijken, sorry sorry

(waar kan ik het recept vinden met die patteserie bloem?? voor een bakblik van 24 cm??

ik gebruik nu de mix uit de webshop

verder heb ik voor me zelf besloten om voor mezelf alles even op een kladblokje te noteren waar ik wat het goedkoopst kan vinden.

8

Er staan hier op de site bij de tabellen en recepten vast wel een recept met bloem.Hiervoor kan je de patteserie bloem van de lidl gebruiken ik zag zaterdag dat die maar 34 cent is.Maar er gaat ook boter in en bakpoeder en een beetje vanille smaak maar de cake was heerlijk.

groetjes van Ann

9

bij de lidl

bloem            1000    gram    0,19
eieren             1            doos(10)    1,10
suiker             1000    gram    0,69
vanillesuiker     10            zakjes    0,19
slagroom             1            pakje    0,47
roomboter     250            gram    1,09

bij AH

aardbeien    200    gram    1,99
gelatine            12    blaadjes    0,61
limoensap    115    ml            0,82
chocolade            150    gram    0,39
maizena            200    gram    0,68
Poedersuiker    250    gram    0,59

ik gebruik het excel sheet dat hier ooit gepost is, en volgens mij is dat die van lune
even aan mezelf aangepast en daar heb ik dit in staan

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

10

@ redrose.... jou lidl is goedkoper als de van mij :(  bloem eieren suiker en vanille suiker zijn allemaal duurder hier :S 

@ Lune... ja ik had de een hele tijd geleden gezien.. kon et alleen niet terug vinden toen ik nodig had.. dus vandaar dat ik zelf aan et werk ging.  En dan met de zonder aanbieding prijzen van AH.  Op mij spreadsheet heb ik ook zo veel losse ingredienten opgezet plus DLS klein verpakkingen producten (bijv eiwit poeder, poedergelatine, tylose, marsepein en bakels fondant emmer.) 

@bengel... Als je de recept voor basis biscuit gebruik ben je iets goedkoper uit als mix zeker als je alles bij lidl koop

11

missschien zijn die dan van ah, euroshopper...
weet niet 100% zeker, maar de prijs klopt :P
anders even in de webwinkel van ah kijken
daar kun je ook wel veel prijzen weer vinden
en elke keer dat je wat koopt, even in excell zetten wat het koste en waar je het hebt gekocht

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

12

bij de Lidl en Aldi is de bloem 39ct per kilo
De suiker 65ct, slagroom 47ct, roomboter 89ct. Ruitjesroomboter kun je bij C1000 en Plus ook wel kopen voor 69ct.
Jam idd 89ct (aardbeien, kersen, 4vruchten,abrikoos) , Plus eigenmerk = 1,20 (bv frambozenjam)
Eieren koop ik bij de boer, 60st voor 5euro.
Poedersuiker koop ik in Luxemburg 2kg voor 2,40. Dus altijd een paar zakken op voorraad in de kast.

Groetjes, Dorothea.

13 Laatst bewerkt door Adrienne (01-03-2010 17:00)

Ik word heel verdrietig van dit topic :( ;)

Ik zal straks eens een lijstje maken van de goedkoopste ingredienten die ik hier kan vinden, worden jullie vast heel vrolijk van :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

14

Adrienne schreef:

Ik word heel verdrietig van dit topic :( ;)

Ik zal straks eens een lijstje maken van de goedkoopste ingredienten die ik hier kan vinden, worden jullie vast heel vrolijk van :+

Is het zo erg daar :P?

Groetjes Laura!

15 Laatst bewerkt door Adrienne (01-03-2010 17:44)

Lautje schreef:

Is het zo erg daar :P?

Luister en huiver:
Bloem: 0.95 per kilo
Boter: 1.25 per 250 gr
Eieren: 3.10 voor 15 ( scharrel)
Jam: 1.94 voor 380 gram ( is niet het allergoedkoopste merk, maar hoort echt bij de goedkopere :Y)
Suiker 1.11 per kilo
Melk ( nog niet gezien in dit topic) : 1.20!!! per liter
Moet ik nog effe doorgaan? ;)

Nu gelooof ik helemaaaaaal nooit meer iemand die vindt dat ie met 1 euro pp tekort komt!! :lol:

{Edit: is wel even een goed moment voor me om m'n excelletje bij te werken: ik intussen nl van een paar dingen al iets goedkopere spulletjes kunnen vinden - ook hier aangepast ;) , maar het blijft erg :S}

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

16

ik ben er ook maar mee gestopt, de prijzen veranderen steeds..

:s
gr rian

17

Kleine tip: bij de Aldi krijg je 10 L-eieren voor €1,25
En voor poedersuiker betaal ik €0,35 per 250 gram bij de duitse Aldi/Lidl

18

Nog tip voor mensen die bij Lidl shopt:

om zoveel tijd heeft Lidl benodigheden voor taartbakken in aanbieding...Ik sla altijd groot in omdat je nooit weet wanneer je weer aktie heb. Het gaat om chocobolletje, zilverbolletje, hagelslagschaafsel, notending voor zijkant van taart, bloem, bakpoeder noem maar op...Maar let op dames: GRAAIEN is wat je moet doen want op = op.

ik heb mij kast vol lidl spullen en ik ben heel erg tevreden over kwaliteit, soms veel beter dan dr oetker  :rolleyes:

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

19

:s er zijn toch steeds overal aanbiedingen? als je dat steeds moet aanpassen in een sheet wordt je  :s  :x  :s  :x  :s  volgens mij.
Ik heb laatst uitgerekend dat voor 1 euro per persoon je de kosten eruit hebt. tuurlijk ligt het aan je vullingen, maar dat waren toen niet de goedkoopste en wel 1 euro, dus ja, kun je wel bij elke taart blijven rekenen, maar  :s
Het lijkt mij bij tijd en wijle een check doen

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

20

Voor de mensen die vlakbij de duitse grens wonen. Bij de Real kost vanillesuiker maar 19 cent voor 10 pakjes.

Ik heb een excelletje gemaakt van ingrediënten die ik vaker gebruik. Alles heb ik afgerond naar boven (0 of 5). Ik heb de prijzen van AH genomen. Zo tel je ruim. Ik koop ook wel eens dingen bij de lidl, jumbo of real. En als iets in de aanbieding is, sla ik ook in. Dit verwerk ik niet in het bestand want dan blijf je uiteraard bezig.

Mocht iemand interesse hebben wil ik het wel mailen. Het is iets anders dan die hier van het forum. Ik heb er ook een lijst bij van de prijs voor een vulling. Deze is dan voor een taart van ca 20 cm.

21

Waar kunnen we de voordeligste fondant / marsepijn krijgen?
iemand tip? :rolleyes:

22

Hallo Ilsejeanine,

allereerst welkom op dit gezellige forum  :Y

probeer eens marsepEIn of fondant in google en er rollen zo een heleboel (web)winkels naar voren. En hoe groter je inkoopt, hoe goedkoper het (vaak) wordt. Ook zijn er vaak aanbiedingen bij bv de Makro.

Verder zou ik niet alleen naar de prijs kijken, maar ook smaak en gebruiksgemak niet vergeten  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

23 Laatst bewerkt door rorico (21-12-2011 00:42)

met die 20 euro kom je best uit hoor... dus als je die prijs voor je naaste familie/vrienden wil houden kan dat best, vertel maar aan je vriend,hahaha. bak je voor 'onbekenden' zou ik er nog even over nadenken.
heb nu meerdere keren op bestelling geleverd en daarvoor in excel uitgerekend wat ik werkelijk kwijt was.... en ik gebruik meestal niet het goedkoopste, of omdat ik niet anders kan en/of bij sommige dingen omdat ik het anders echt niet lekker vind.

een taartvorm 24/25cm incl doosje/taartkartonnetje
met basisvulling bbr+jam kost mijzelf: 11.50 (soeziemix met melk)
met 2 lagen bavarois op jam:13.65   (met patidess en bavaroismix!)
met bijv bbb+vlaaivulling: 13.70 (met de a-merken!)

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

24

IlseJeanine schreef:

Waar kunnen we de voordeligste fondant / marsepijn krijgen?
iemand tip? :rolleyes:

Tot nu toe vond ik de goedkoopste bij de webwinkel van aribacakes. Zelf even zoeken met punt nl erachter, want mag geen linkje plaatsen volgens de regels van dit forum, anders dan die van de leukstetaartenshop. (en die is dus duurder). Eigenlijk zijn al hun spullen goedkoper. De Zeelandiamarsepein koop ik daar nu. Goede kwaliteit marsepein voor goeie prijs.

Benieuwd of mensen een goedkopere tip weten... 

Oja, en zelf mix maken ban bloem etc is altijd goedkoper dan die mixzakjes.

25

Hoihoi,

Ik koop mijn marsepein bij de Makro, daar betaal je voor het huismerk maar  rond de 4 euro voor een kg, en ik vind het goed (en lekker) spul, stukken lekkerder zelfs dan funcakes!
Daar zijn ook alle funcakesmixen goedkoper dan in de webshop.

Bij de c1000 betaal je 30 cent voor een kilo bloem. Goedkoper dan de Lidl!