1

Onderwerp: Hoe maak je randjes

Heey Dames.

Ik heb 2  vragen.

Ik had een doos bestelt van 32x32x11,5. en de maat van me bakvorm is 25 cm.

maar ik wil dus van de week donderdag de biscuit al. maar ik vroeg me dus af. als ik een strik op me taart , raak de strik dan niet de bovenkant van me doos??

en hoe maak je die randjes om je strik heen. om de lus eigelijk. want ik heb geen pistooltje ervoor heb je een andere leuke simpele manier ervoor?

hoor het graag

Groetjes TaartjeLief/ Tamara

2

Re: Hoe maak je randjes

ja waarschijnlijk wordt je taart met strik hoger dan de doos, je kan de deksel haaks op de doos zetten en dan folie eroverheen als je hem perse dicht wil hebben.

rollen met beide handen is de enige manier, wel moeilijk om mooi gelijkmatig te rollen. of anders met je smoother als je die hebt, dan lukt het ook.

3

jaa dat is wel jammer ja.. maarja dat wordt moeilijk in me koelkast haha.
ik denk dat ik dan een grotere doos moet bestellen. hoe hoog ongeveer??

Groetjes TaartjeLief/ Tamara

4

Wat je ook kunt doen is de deksel er niet op doen, maar er naast omheen schuiven :/ (dan staan ze in een L-vorm) Even vastnieten, folie erover en het ziet er toch nog leuk uit.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Ik zou de strik er pas op het laatst opzetten. Dus niet mee de koelkast in. Je kunt ook de taart op een mdf-plaatje zetten en die bekleden met inpakpapier+folie. Dan inpakken met folie. En idd met de smoother hele dunne sliertjes uitrollen.

6

Je kan ook een spuitje bij de apotheek halen en dan de marsepein- fondant met wat crisco mengen. Werkt goed. (In mijn album staat ook een strikken taart hiervoor heb ik ook een spuitje gebruikt).