1

Onderwerp: Taartongelukje..

Ik had gister mijn allereerste taart gemaakt, en ik was er best wel trots op.(zie bij bruids&stapel-taarten het topic mijn allereerste taartje) Ik had m'n gemaakt voor d everjaardag van m'n vader. Zei mijn moeder dat ze voor mij de taart wel even zou wegzetten. Want ja, er stond natuurlijk een berg afwas op me te wachten.

Toen ik vanmorgen me klaarmaakte voor de rijles riep opeens mijn moeder me, en ik voelde de bui al hangen. Had ze de taart op tafel in de (koude) kelder gezet i.p.v. in de koelkast! mijn taart was zowat helemaal gesmolten! Ik baalde echt, beide lagen kon ik wel weg gooien.. En 't ergste; kon ik snel weer kwarktaarten/platsenküchen maken voor de verjaardag van m'n vader ipv zo'n mooiere taart.

Nu was mijn vraag wat er wel eens is misgegaan met jullie taarten? Weet ik teminste wat ik de volgende keren zeker moet gaan checken of in de gaten houden!

Groetjes, Arlette

2

Re: Taartongelukje..

Normaal gesproken kun je een beklede taart best goed bewaren in een koude kelder.
Waar heb je mee afgesmeerd dan?

3

Nog een aanvulling op Riette,..

Waar heb je de lagen meegevuld en heb je om "natte" vullingen ook een dijkje botercreme gespoten zodat de vullingen niet in aanraking kwamen met je fondant/marsepein?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4 Laatst bewerkt door Ottolien (20-02-2010 20:05)

Mijn blunder viel gelukkig mee.
Dat was toen ik mijn eerste taart bakte omdat ik een workshop had. Ik had de taart de avond ervoor gebakken en hij was echt heel goed gelukt. Toen ik dus de volgende ochtend wakker werd waren er echt een paar happen uit genomen door mijn kids. Die dachten dat de taart zo ook wel lekker zou smaken  :(
Maar ze kwamen er al snel achter dat hij kaal niet lekker was dus ze hebben de grote hap uit hun mond gehaald en deze (heel lief  O-) ) weer terug gestopt  :lol:
Dus snel maar een nieuwe taart gebakken want degene die de workshop zou geven (gelukkig bij mij thuis) zou toch echt snel op de stoep staan. Ik heb mijn eerste taart dus nog warm bekleed  :/

En ik hou ook altijd mijn kinderen in de gaten (al zweten ze nu wel dat ze even moeten wachten voor een nog lekkerder taart)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

ik verhuis hem naar de rubriek: taartdecoratie algemeen ;)

6

Jammer dat je hem weg hebt moeten gooien. Het is een mooie eerste taart!

7

Kan wel zeggen dat je moeder niks heeft fout gedaan. Als je taart gaat smelten in een koude kelder, dan is er toch iets fout gegaan met het maken van de taart. Ik vermoed dat je met iets "fouts" hebt afgesmeerd of dat idd zoals bommeltje het zegt, je vulling is gaan "drijven" richting fondant/marsepein. Je kunt je taart het beste afsmeren met botercreme 1:1, dit is tenminste wel de aller veiligste methode. Volgende keer beter!  ;)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

8

Arlette14 schreef:

Nu was mijn vraag wat er wel eens is misgegaan met jullie taarten?

Genoeg: Kijk maar eens hier! :lol: ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Adrienne schreef:
Arlette14 schreef:

Nu was mijn vraag wat er wel eens is misgegaan met jullie taarten?

Genoeg: Kijk maar eens hier! :lol: ;)

Wat een ellende zeg. Taarten bakken is super maar het opruimen is minder en helemaal als het zo'n kliederboel is.

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

Ik zet mijn taarten altijd in de kelder, daar heb ik tenminste plek genoeg en dat is nog nooit mis gegaan, dus dat zal het niet zijn.

If live gives you lemons, make lemonade!