Onderwerp: klontjes in de slagroom met klopfix
Tja de titel zegt het eigenlijk al.... Als ik slagroom wil gebruiken met klopfix, zit er altijd van die vieze klontjes in.... Wat doe ik fout?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » klontjes in de slagroom met klopfix
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Tja de titel zegt het eigenlijk al.... Als ik slagroom wil gebruiken met klopfix, zit er altijd van die vieze klontjes in.... Wat doe ik fout?
Ik lees mee heb ik ook altijd
ik doe de klopfix al kloppend erin, dus niet gelijk alle ingredienten, dus slagroom, suiker en klopfix. misschien is dat het?
Doe je de klopfix wel eerst zeven?
nee zo uit het zakje erin strooien al kloppende, en zodra het 1e zakje is opgelost, de volgende eventueel op dezelfde wijze erin
Geen klopfix gebruiken!
Carin heeft een toppic gemaakt over hoe je het beste slagroom kunt maken: samengevat:
goed koude slagroom van minimaal 35% vet
koude en ontvette garde en kom
(ik zet een metale kom in koud water)
minimaal 1/3 van slagroom aan suiker er bij.
ik heb als ik het zo doe echt hele stevige slagroom en hij valt niet uit elkaar na een uur.
Hier ook altijd al kloppend de klopfix erbij, dus dat helpt helaas niet.
Oké die koude en ontvette kom met garde daar kan ik wel wat mee, maar minimaal 1/3 van de slagroom aan suiker erbij..... Het moet zwitserse room worden, is dat niet een ietsje te zoet????
Blijft bij mij ook een probleem, die klontjes. Kloppen jullie de slagroom eerst stijf voor je de klopfix er in doet? Of gooi je het al direct bij het begin van het kloppen er in.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » klontjes in de slagroom met klopfix