Onderwerp: 60 jaar getrouwd, en eindelijk een bruidstaart!
Mijn opa en oma waren afgelopen week 60 jaar getrouwd. Destijds hadden ze geen geld voor een bruidstaart, dus dat moest ik natuurlijk even goedmaken. Het is mijn eerste bruidstaart, en eerlijk gezegd vind ik het nóg bijzonderder dat het voor een 60-jarige bruiloft is, die zijn toch een tikje zeldzamer
Helaas puilde de vulling bij de bovenste taart er uit. Hoe ik ook geprobeerd heb dit af te smeren, het is niet gelukt en er was een stukje marsepein gesmolten. Toen we vervolgens nog 50 km over een hobbelweg (het leek soms meer een tankbaan dan een weg) in een stuiterende bus moesten, hád ik het niet meer. Ik had echt het idee dat het niets meer van over was toen we aankwamen.
Gelukkig viel het reuze mee en kon ik de taart op lokatie afwerken. Het personeel van de gelegenheid kwam steeds kijken en vroegen of ik een patissier-opleiding had gevolgd Dus ik heb het forum maar even een dikke veer gegeven
Opa en oma waren helemaal ontroerd, zo schattig.
En ik hoorde later van de man die de taart aansneed dat hij nog nooit zo'n perfect snijbare taart had mogen serveren... schijnbaar zijn er nogal wat taarten van bakkers die uit elkaar vallen...?
Oja, voor de lekkerbekken onder ons:
gevuld (op verzoek) met banketbakkersroom en kersenvlaaivulling met kaneel (2x) en 1 taart met praliné-vulling en chocoladefudge.
De bijbehorende cc's heb ik in de cc-rubriek gezet.