1

Onderwerp: kunstroller

hallo allemaal
ik ben een beginner wat betreft taarten bekleden en is het echt noodzakelijk om een kunstroller te hebben voor het uitrollen van de marsepein of fondant .......heb nu zo,n houten deegroller

gr. miranda

2

Re: kunstroller

Gaat prima met een "ouderwetse" deegroller hoor!

3

ok hartstikke bedankt  ;)  tzt komt er wel een kunstroller

4

Ik deed het ook met een deegroller (een metalen van de aldi  :lol: ) en dat ging altijd best als ik er een beetje crisco opsmeerde. Nu heb ik me afgelopen donderdag een kunstroller aangeschaft en ben helemaal verkocht!

5

Een houten deegroller is juist veel fijner dan een van kunststof, omdat die handvatten heeft. Ik heb een extra lange van Oldenhof en wil echt niet anders. De keren dat ik op een workshop met een kunststof roller moet werken, sta ik te klungelen als een gek.  :lol:  :+

6

Ik vind het net onhandig dat er handvatten zijn; mijn deegroller blijft dan soms hangen waardoor hij de fondant kapot trekt en ik helemaal overnieuw kan beginnen. Nee, nee: geef mij maar mijn kunstroller; kan nu al niet meer zonder en heb hem amper een paas dagen, hihi!
Plus, ik heb ook het gevoel dat de kunstroller veel netter uitrolt: nu krijgt mijn fondant een bovenkant die voelt zoals satijn; daarvoor had hij dat niet. Nee, ik wil geen ander meer!  :D

7

ik ben voor silicone roller maar niet meer die van xenos, heb de handvaten gebroken door net iets te hard te duwen. zonder doet ie het ook wel :think:

8

deegrollers kunnen splinteren daarom wordt t afgeraden en t plakt... dat doet kunststof niet

9

Uhm een goede houten deegroller splintert echt niet hoor, ik heb het er specifiek nog over gehad bij oldenhof toen ik de mijne kocht. Naar hun zeggen werken heel veel mensen (ook degenen die professioneel bezig zijn) gewoon met hout. Kun je op bijvoorbeeld youtube ook zien.

En plakken: ook niet.  :)  Ik wrijf hem voor het rollen heel licht in met poedersuiker (zodanig dat je er niks van ziet tijdens het uitrollen) en nooit last van plakken. Dat heb ik juist met die kunststof dingen i.c.m. crisco tijdens de workshops.

Dus het komt vooral aan op een kwestie van smaak en wat voor jouzelf het beste werkt.

10

Of gewoon een pvc pijp Van de praxis!! :Y

11

nadeel aan een pvc pijp is dat ie veel lichter is...

en freya, goeie splinteren idd niet maar een goeie roller van hout is volgens mij best duur ofniet...

12

heb mijn houten roller vd blokker en hier heb iklook last van dat ie hout los laat vanuit de binnenkant waar die rollers inzitten :(

ga binnenkort ook maar ff pvc op maat laten zagen

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

13

etmc schreef:

en freya, goeie splinteren idd niet maar een goeie roller van hout is volgens mij best duur ofniet...

€2,5 bij ikea :) En wij hebben hier thuis al zo lang ik me kan herinneren (en mijn mam al van lang voor ik geboren was) een houten deegrol en nog NOOIT problemen mee gehad. Ik ben gewoon geen fan van die handvatten en ben daarom zo gek op mijn kunstroller :)

14

Ik heb mijn deegroller al heeeeel lang en nooit geen problemen mee gehad. Koekjesdeeg, pizzadeeg, lukte allemaal. Maar marsepein..... nee, dat werkte echt niet. Bleef steeds plakken. Nu gebruik ik dus een pvc-buis. Maar omdat deze idd aan de lichte kant is wil ik ook een kunstof roller tzt.

15

etmc schreef:

Ik weet nog dat ik verbaasd was over de lage prijs van mijn deegroller. Ik weet het niet meer precies, maar in elk geval onder de E10, ik dacht iets van E6 of E7.
En dan heb je er een van minstens 40 cm. Stukken goedkoper dan een kunststof roller dus.

16

oh dat is wel goedkoop idd!