1

Onderwerp: kunstroller

hallo allemaal
ik ben een beginner wat betreft taarten bekleden en is het echt noodzakelijk om een kunstroller te hebben voor het uitrollen van de marsepein of fondant .......heb nu zo,n houten deegroller

gr. miranda

2

Re: kunstroller

Gaat prima met een "ouderwetse" deegroller hoor!

3

ok hartstikke bedankt  ;)  tzt komt er wel een kunstroller

4

Ik deed het ook met een deegroller (een metalen van de aldi  :lol: ) en dat ging altijd best als ik er een beetje crisco opsmeerde. Nu heb ik me afgelopen donderdag een kunstroller aangeschaft en ben helemaal verkocht!

5

Een houten deegroller is juist veel fijner dan een van kunststof, omdat die handvatten heeft. Ik heb een extra lange van Oldenhof en wil echt niet anders. De keren dat ik op een workshop met een kunststof roller moet werken, sta ik te klungelen als een gek.  :lol:  :+

6

Ik vind het net onhandig dat er handvatten zijn; mijn deegroller blijft dan soms hangen waardoor hij de fondant kapot trekt en ik helemaal overnieuw kan beginnen. Nee, nee: geef mij maar mijn kunstroller; kan nu al niet meer zonder en heb hem amper een paas dagen, hihi!
Plus, ik heb ook het gevoel dat de kunstroller veel netter uitrolt: nu krijgt mijn fondant een bovenkant die voelt zoals satijn; daarvoor had hij dat niet. Nee, ik wil geen ander meer!  :D

7

ik ben voor silicone roller maar niet meer die van xenos, heb de handvaten gebroken door net iets te hard te duwen. zonder doet ie het ook wel :think:

8

deegrollers kunnen splinteren daarom wordt t afgeraden en t plakt... dat doet kunststof niet

9

Uhm een goede houten deegroller splintert echt niet hoor, ik heb het er specifiek nog over gehad bij oldenhof toen ik de mijne kocht. Naar hun zeggen werken heel veel mensen (ook degenen die professioneel bezig zijn) gewoon met hout. Kun je op bijvoorbeeld youtube ook zien.