1

Onderwerp: Help!! bonbonblocvulling?

Hoi, ik wil weten of het recept hiernaast klopt van de bonbonbloc, want er staat opgeklopteslagroom. Moet je dan eerst slagroom kloppen dan verwarmen met de blok en dan nogmaals kloppen na afkoelen. Ik wil het zo maken maar ik twijfel over de slagroom dus!
Alvastbedankt

2 Laatst bewerkt door wenko (19-02-2010 18:41)

Re: Help!! bonbonblocvulling?

Hoi,
Ik zie dat er idd stijfgeklopt bij staat...maar zo doe ik het niet.
Ik doe altijd zoals Jojanneke het een keer hier op het forum geplaatst heeft, en erg lekker is en altijd goed lukt!

Slagroom in pannetje en de bon bon bloc in stukjes breken en er bij doen, geheel langzaam verwarmen. (ik heb het niet laten koken) Goed met een garde roeren totdat alles is opgelost.
Laten afkoelen en in de koelkast zetten totdat het goed afgekoeld is. Zakje klopfix erbij en mixxen totdat het net zo compact als slagroom is.

Succes,
Wendy

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

3

Het lijkt mij dat je ONgeklopte slagroom laat smelten samen met BBB. Dan af laten koelen. Dan samen met zakje klopfix mixen tot een stevige massa. Maar..... in het recept staat idd:'250 ml slagroom, stijfgeklopt'. Beetje verwarrend  :/  . Lees even verder mee.....

4

Was klaar met mijn bericht toen de pieper ging. Was zo benieuwd! Voor het eerst gemixt met mijn (nieuwe) Kennie. Maar goed, zag dus de eerste reactie niet en drukte alleen op verzenden. Oh ja....mijn biscuit is gelukt!

5

Sorry dames! Weet niet goed hoe dit in het recept terecht is gekomen, maar het moet inderdaad ongeklopte room zijn. Ik heb het direct aangepast :)

Dank voor het melden!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

hoi, allemaal bedank! Ik was al bang dat ik het verkeerd zou doen vandaar dat ik het wou weten. het leek mij ook raar eerst kloppen dan smelten dan weer kloppen, maar goed ik ga nu direct proberen ik ben net terug van appie. Bedank!!!!