1

Onderwerp: Hulp bij waarschijnlijk simpele vraag

Hallo ervaren taartenmakers!

Ik lees al een tijd mee op jullie forum en vind het werkelijk geweldig wat jullie allemaal maken. Zelf ben ik echt een beginner maar krijg behoorlijk wat inspiratie van jullie berichten.

A.s. zondag is mijn vader jarig en ik wilde iets gaan maken wat simpel is en er toch leuk uit ziet. Dus ik dacht aan cupcakes en die wellicht glazuren. Ik heb het laatst geprobeerd met botercreme maar dat was iets te veel boter van het goeie.
Ik zou heel graag stukjes chocolade in de cupcake willen verwerken. Ik heb dit vroeger wel eens geprobeerd maar dan zakte vaak alles naar de onderkant toe. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

En hebben jullie wellicht tips waarmee ik het extra bijzonder kan maken op korte termijn en zonder ervaring?

Alvast bedankt!

2 Laatst bewerkt door Anuska (19-02-2010 16:00)

Re: Hulp bij waarschijnlijk simpele vraag

Hoi hoi,  je staat in de verkeerde rubriek. Ik heb het even gemeld.

Om op je vraag te antwoorden:
Ik heb geen tips voor omlaagzakkende stukjes.
Om je cakejes gemakkelijk en snel te decoreren kun je misschien zelf glazuur maken en deze decoreren met allerlei decoratie materiaal dat in de supermarkten te verkrijgen is. Misschien is "glazuren" met chocolade ganache een idee. Kijk eens is bij de recepten hiernaast. Daar heb ik in het begin veel gebruik van gemaakt.

Succes met je cakejes!

Groetjes Anuska
Sweet cake, tasty bite

3

Ik ga je berichtje even verplaatsen!

Groetjes, Jozien.

PS: de stukjes niet te groot maken wil nogal eens helpen, door het gewicht zakken ze anders naar beneden in het beslag :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

als tip inderdaad kleine stukjes chocolade gebruiken.

ik zou er niet teveel stunten voor uit halen. waarschijnlijk vind iedereen het al heel speciaal dat je zelf iets gemaakt hebt.
ben overigens wel benieuwd naar je resultaat.

je zou inderdaad kunnen glazuren (met voedingskleurstog kleuren). en dan met icing erop schrijven of bloemetjes tekenen of swirls. en dan mooie suikerbollejtes erop doen om het af te maken misschien.

succes in ieder geval.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

5

Ik heb al heel vaak CC's gebakken met stukjes erin en bij mij zakken ze niet... :)
Ik mix ze dan gewoon onder het deeg (heel kort, tot heel het deeg op een dalmatiër lijkt  :lol:  ) en dan gewoon bakken; werkt bij mij altijd prima. Hopelijk bij jouw ook, succes ermee!!

6

Ik gebruik vaak pure hagelslag en dat meng ik door het deeg.

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

7

Super bedankt al voor de tips. Die chocolade ganache wil ik eens gaan proberen. Ik neem aan dat ik pas ga opkloppen nadat hij afgekoeld is?

En dan spuit ik het als een botercreme op de muffins? Ik ben ook benieuwd hoe ik dat moet bewaren. Mijn vader is zondag jarig en ik wil ze morgen gaan maken. Is dat wel goed?

Bedankt alvast weer!

Gr. Leonie

8

Dat mag normaal gezien geen probleem zijn hoor :)
Ik bewaar ze dan wel eens graag in de koelkast, zodat ze zeker niet uitdrogen. Ik denk dat je ze ook wel gewoon kan bewaren; maar ik vind het heerlijk om erin te bijten als ze nog koud zijn  :9 hihi
Veel succes ermee!