1

Onderwerp: appel en custard vulling

Hallo!

Ik wil vanavond even iets nieuws uitproberen..namelijk een kruimelvlaai met gistbodem. Nu heb ik even wat adviezen nodig voor de vulling, namelijk:

Custard uit een pakje of zelfgemaakte banketbakkersroom gebruiken?

Ik vraag me af of bbr kunt meebakken, die van dr.oetker lijkt namelijk wel op te lossen als je hem bakt. En heeft iemand ervaring met custard meebakken? En wat lijkt jullie lekkerder?

Verder wilde ik misschien ook nog een laagje appel doen. Ik weet dat er vlaaivulling appel van jonker fris bestaat, en dat de meningen daarover verdeeld zijn. Kan hier helaas niks over terugvinden met de zoekfunctie. Zou iemand aanraden om dit te gebruiken of toch maar zelf appeltjes schillen?

Ben benieuwd!

2

Re: appel en custard vulling

Je kunt wel custardpudding bakken, maar banketbakkersroom? ik heb dat eigenlijk nog nooit geprobeerd, ik denk de zelf gemaakte wel, maar uit een pakje niet.
Ik ben niet zo weg van jonker fris, behalve dan de kersenvlaaivulling. Verder gebruik ik weinig uit blikjes, pakjes ed. Uiteindelijk gaat het zelf maken vaak sneller dan het zelf kopen (als je het niet in huis hebt tenminste) en het is vele malen lekkerder.
Een lekkere vulling is: appels in dunne plakjes snijden, opbakken in boter met donkerbruine basterdsuiker en afblussen met calvados. Niet te lang door laten koken en die op de vlaai  :9

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

3

Ik heb banketbakkersroom van de webshop meegebakken laatst in een appeltaart, was heerlijk! Ik wil niet meer anders!

4

Ik heb trouwens eens op internet gelezen dat je de vlaaivullingen mee kan bakken, maar lijkt me droog worden. Ik heb het zelf nooit geprobeerd

5

Ik ga zo aan de taart beginnen. Ik ga niet die uit een pakje gebruiken..das te simpel. Maar nu weet ik niet of ik custard moet maken of banketbakkersroom..lastig lastig. Iemand ervaring met het meebakken van bbr van de recepten hiernaast?

Ben benieuwd of het echt een vaste pudding wordt, of meer een vla.

6

Valy ik ben benieuwd of het gelukt is. Wil zelf ook een keer een appeltaart maken met banketbakkersroom en dan het liefst de zelf gemaakte. Laat je even weten wat het eindresultaat was.

Bedankt alvast

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl