Onderwerp: mijn eerste stapel
Nou zeg, dat was een rare dag gisteren.
Ik post niet zo vaak mijn taartjes, ben nog niet zo lang bezig. Maar ik vond deze wel de moeite!
Ik had in de kast een blanda bol staan van de Ikea, nu heb ik tot nu toe alleen maar "gewone" platte ronde taartjes gebakken . Ik had zin om eens wat te proberen.
Dus had ik de blanda gevuld en gebakken. Helaas was ik te voorzichtig geweest met het vullen van de vorm. (ik was bang dat hij zou overlopen)
Dus had ik maar een half bolletje...
Niet mooi genoeg om te bekleden. Maar wel zonde om weg te gooien!
Mijn mama zou de volgende dag uit engeland overkomen en was jarig geweest, ik bedacht me dat ik wel iets voor haar zou kunnen maken.
Nu leek de vorm van het kapsel wel verdacht veel op de hoed van een paddestoel.
Ik ineens inspiratie en enthousiast, zoeken op het forum.
Nou ik ben begonnen maar draafde een beetje door...
Ik vond het zo leuk om te doen, maar alleen mijn zusje mijn zoontje en dochtertje en mijn moeder en ik hoeven ervan te eten.
Het is een taart geworden voor 30 a 35 personen!!!
Volgens mij kan ik heel de familie afrijden om ze een stuk te bezorgen! Maar ja het was leuk om eens te doen!
De paddestoel is gevuld met frambozenmousse en haagse blöff en bebogeen. Gertrempeerd met caramelsiroop, mmmm!
Tips zijn welkom!
Trouwens complimenten allemaal voor de prachtige taarten die ik allemaal voorbij zie komen. Ik kan helaas niet zo vaak posten.
Groetjes Kim