1

Onderwerp: dijkje spuiten bij chocola ?

Ik moet voor het eerst een taart maken met chocolade, ik ga een reep smelten en dan doe ik dat wel tussen een laagje. Moet ik dan nog een dijkje spuiten van botercreme ??? Domme vragen bestaan niet, maar misschien is het wel een domme vraag  :lol:

Neem je dromen mee de dag in..

2

Re: dijkje spuiten bij chocola ?

Hoi Soof,

Tuurlijk is het geen domme vraag  :)  , maar ga je alleen de chocolade smelten en dit zo als een laagje vulling gebruiken?
Ik ben bang dat de chocolade dan wel erg hard wordt, waardoor je moeite kunt hebben met het snijden ..
Maar kijken wat anderen ervan zeggen, misschien heb ik het mis :D
Ik doe zelf bij chocoganache wel een dijkje spuiten, vindt ik persoonlijk fijner werkenn..

Succes  :)

Groetjes Serife..

3

Zijn veel dames die hier een laagje gesmolten chocola in de taart doen  :Y
Niet te dik natuurlijk...erg lekker ! ;)

Chocola goed laten afkoelen en dan heel langzaam gieten, laagje dun houden dan hoef je geen dijkje te spuiten. een dijkje houdt warme chocola niet tegen, dat smelt er doorheen. Gebruik overigens nooit dijkjes. Gewoon je vulling stukje van de zijkant afhouden en dan goed afsmeren. Scheelt toch best wat werk.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Kadohke schreef:

Zijn veel dames die hier een laagje gesmolten chocola in de taart doen  :Y
Niet te dik natuurlijk...erg lekker ! ;)

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het dan te hard wordt en nauwelijks te snijden is. Maargoed als veel meer mensen het gebruiken valt het best wel mee.  :)
Ik vindt zelf dijkjes wel fijn, heb het idee als ik dat niet doe mijn taarten beetje scheef zijn en met de dijkjes zijn ze even hoog dan..  :think:

Groetjes Serife..

5

Knapperig laagje chocolade is heel lekker, alleen heel dun doen. En ik zou nog iets op die laag doen, anders wordt het een beetje droog. Dus bijvoorbeeld caramel erop en dan nog een laag caramelcreme. Of een laagje jam op de chocola, bramen ofzo, mjam!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek