1

Onderwerp: Help vanillecreme is gaan schiften!!

Ik heb vanmiddag de vanillecreme gemaakt links onder knop recepten, alles ging goed totdat ik de vanillevla ging toevoegen. De hele massa ging schiften, deze is dus achteraf te koud geweest. Hoe lang ik ook bleef kloppen, het werd geen goede massa meer. Kan ik het nog wel gebruiken om te vullen en afsmeren of kan ik overnieuw beginnen?

2 Laatst bewerkt door Soepkip (18-02-2010 20:28)

Re: Help vanillecreme is gaan schiften!!

Volgens mij is schiften alleen niet lekker om te zien maar verder prima eetbaar, maar precies weten doe ik het eerlijk gezegd niet sorry  :+

Welk recept bedoel je dan want afsmeren met vla? Of bedoel je banketbakkersroom?

3

Nee, ik heb recept gebruikt van luchtige botercreme en als extra vanillevla toegevoegd. Dus het is nog eetbaar? Dan ga ik maar verder met het afmaken van het taartje.

4 Laatst bewerkt door Kadohke (19-02-2010 11:41)

als het is geschift....wegkiepen!! Zit niks ander op :S
Er zijn doorgaans een paar truucjes maar 95 van de 100 keren...eenmaal geschift, blifjt geschift!! (en dan heb ik het niet over mezelf!! :D)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

Misschien kun je met de fohn de kom nog even proberen te verwarmen tijdens het kloppen... Ik heb geen idee of het werkt overigens!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

6

Ik heb het nog wat geklopt en het werd nog wat, maar voor de volgende keer weet ik wat ik niet moet doen. Ik ben weer een ervaring rijker!

7 Laatst bewerkt door Lautje. (19-02-2010 17:14)

Tsja, inderdaad: geschift? Weg ermee! Ik vind het zelf ook niet lekker meer als het geschift is.
Mijn schoonzus is kok en zij zegt altijd; laat het een tijd in de koelkast staan, en voeg dan nog wat van het hoofd ingredient toe (bijvoorbeeld slagroom), en dan weer kloppen. Werkt inderdaad zoals Kadohke zegt, 95 van de 100 keer NIET :P!

Groetjes Laura!

8

Nou.....alsof de duvel ermee speelt!! Vanmorgen ging mijn botercreme (mix) in de schift! Is me nog nooit overkomen. Kwam omdat ik de mix gisteravond had klaargemaakt en toen de koelkast had ingedaan. Vanochtend boter kloppen en toen de koude mix erbij...ajajajaja!!!

Nou ja.....HEB DE SCHIFT ERUIT GEKREGEN!!! heb de bak waar de creme in zat in heet water gezet. Na 5 minuutjes met een lepel even doorgeklopt en toen weer een paar minuten erin en toen weer doorgeroerd....PERFECT!!!! heeeeeelemaal happy!!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

9

Bedankt voor de tip als het me weer gebeurd, weet ik wat ik kan proberen.

Ik kan me voorstellen dat je blij was dat het weer goed is gekomen. Stom he, als je het erover hebt het jezelf ook gebeurd!!

10

Handig, al die tips!
Als het eens zou mislopen kan ik dat dus proberen van de kom in warm water te zetten... Als hij dan toch al verpest is kan het of verpest blijven, of terug goedkomen, hihi!
Handige tips!  :Y