Onderwerp: [HOW TO] makkelijke grote rozen
Ik ben geen Madhuri (helaas.. ) maar ik vind zelf deze rozen wel heel mooi, en makkelijk te maken! Vandaar dat ik dacht 'ik maak er een how-to van', zodat andere beginners er misschien ook wat aan hebben.
1. Men neme een stuk fondant in gewenste kleur, twee verschillende grote rondjes uitstekers (als je die niet hebt zoek dan bijvoorbeeld twee verschillende maten borrelglaasjes) en een bol tooltje (groot en klein)
2. Maak van een stukje fondant een kegeltje met een spits puntje. Let op: In tegenstelling tot kleinere roosjes is dit een groot kegeltje, de doorsnede is ongeveer 3 centimeter
3. Rol een stuk fondant zo dun mogelijk uit. Steek daarvan 5 kleine rondjes en 12 grotere rondjes
4. Fril de randjes van de rondjes, wat uiteindelijk de bovenkant van de blaadjes worden. Je kan ook het hele blaadje frillen, maar dat vind ik te veel werk
5. Vouw 2 van de kleine rondjes rond het kegeltje. Druk alleen de onderkant van de rondjes aan, zodat aan de bovenkant de blaadjes 'vrij' blijven en de roos later makkelijker bewerkbaar blijft
6. Herhaal dit met de andere 3 kleine rondjes.
7. Vouw hierna 3 grotere rondjes rond de kegel. Daarna 4 en als laatste 5. (Je zal ergens tussendoor misschien de onderkant iets bij moeten snijden, alleen hier kon ik geen foto van maken... Was in mijn eentje bezig en heb helaas geen drie handen)
8. Bewerk de blaadjes van de roos nog wat met de kleinste boltool. Je kan ook de ruimte tussen de blaadjes nog iets groter maken.
9. KLAAAAAAR! Als het goed is zijn de rozen nu zo'n tien centimeter doorsnede. (afhankelijk van de grote van de rondjes en het kegeltje)
Hoop dat jullie er misschien wel wat aan hebben!
is like trying to remember someone you never knew...