1

Onderwerp: Welke boeken over taart decoratie raden jullie aan?

Hallo!

Ik zat een beetje te neuzen hier op de site. Zo kwam ik terecht bij boeken...Er zitten een heleboel leuke tussen denk ik, maar ik weet niet of ze echt zo goed zijn als ze eruit zien.
Zo heb ik een maandje geleden het boek 'feestelijke taarten, cupcakes en koekjes' gekocht (bol.com)..van de koekjes fee..erg leuk..!alleen viel het me wel een beetje tegen dat meer als de helft van het boek over koekjes en cupcakes ging..ipv taarten

Mijn vraag is dus; welke boeken raaden jullie aan en waarom:D

Groetjes!
Soe

2

Re: Welke boeken over taart decoratie raden jullie aan?

Bij Bol kun je heel veel boeken inkijken en dan vervolgens bestellen op bookdepository.com ;) Die zijn veeeel goedkoper (bij een boek zelfs 14 euro ipv 21) en ze versturen gratis.

Het zijn alleen wel Engelse boeken maar ik vind ze goed te lezen.

Dus ik zou zeggen, ga lekker snuffelen :D boeken van Debby Brown en Peggy Porschen zijn sowieso aanraders.

If life gives you lemons, make lemonade

3

Cecie schreef:

Bij Bol kun je heel veel boeken inkijken en dan vervolgens bestellen op bookdepository.com ;) Die zijn veeeel goedkoper (bij een boek zelfs 14 euro ipv 21) en ze versturen gratis.

Het zijn alleen wel Engelse boeken maar ik vind ze goed te lezen.

Dus ik zou zeggen, ga lekker snuffelen :D boeken van Debby Brown en Peggy Porschen zijn sowieso aanraders.

O wow dank je, dat scheelt soms enorm zeg!Ik ben best wel een leesfreak ook engese boeken..heerlijk.en goedkoper en zonder verzendkosten..
Hoelang duurt het meestal voordat het geleverd wordt?Dan zal dan wel wat langer duren?

Groetjes!

4

Het hangt er ook vanaf waar je naar op zoek bent.. zoek je echt boeken waar je veel uit kunt leren, of zoek je meer boeken met inspiratie. Dan hangt het nog van stijl en smaak af..

Ik vind ook Debbie Brown en Peggy Porschen erg mooi, en meer qua inspiratie dan echt namaken.. (dat lukt me noooooit  O-)  ) .. wellicht vind jij ander soorten taarten mooier of zoek je echt boeken met taarten die je zelf ook kunt maken.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Er staan ook nog een aantal boeken online. Een er van is Hoe versier ik een lekker koekje, maar kan de link nu zo snel niet vinden.

Zelf ben ik erg enthousiast over  Cake Chic - van Peggy Porschen. Staan mooie stap voor stap voorbeelden in en lekkere recepten voor cakes.
Verder heb ik ook "Taart om blij van te worden'van Petra Achtien. Die is wel leuk als je echt beginner bent maar zou ik nu niet meer kopen.
En als je van puzzelen houdt (op je taart dan  ;) ) Dan vind ik Taartdecoraties van Sheila Lampkin ook een aanrader. Staan veel voorbeelden en howto's in.

6

Heb je deze recensies van boeken al eens gezien? Ze staan op de site, geplaatst door onze eigen webredacteur Pooh!

http://www.deleukstetaarten.nl/boeken/2/

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Bommeltje!Jaa je hebt wel een beetje gelijk, maar toch als iemand heel enthousiast is over een boek kan je je mee laten slepen als het je ook aanspreekt..ik vond het jammer van het andere boek dat ik gekocht had online,  niet was wat ik ervan gedacht had, daarom dacht ik even wat meningen te peilen

djehr!
Haha grappige titel hoe versier ik een lekker koekje haha
Peggy Porschen daar heb ik nog nooit van gehoord!Zal ik me eens in verdiepen:D

Jozien!
Ja die had ik juist gezien, maar dacht dat het algemene recensies waren, wilden nog even wat meningen van andere taartenbakkers/sters...

8

maisie parrish vind ik zelf erg leuk. is veel boetseer werk.
Het ligt er echt aan wat je zelf leuk vind en zoekt.
maar onder de rubriek wereld wijde web staan veel links naar site's met online boeken.

http://picasaweb.google.com/AllAboutCraft

hier alvast een link veel succes.....

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.