1

Onderwerp: mix voor bavarois lukt niet

hoi,

ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan maar de mix voor bavarois van cakedeco lukt niet. :(

op de verpakking staat 40 gram mix met 50 ml water mengen dan 10 minuten laten staan en na de 10 minuten onder de geklopte slagroom spatelen.

Ik heb dit gedaan maar ik krijg de mix niet zonder klodders onder de slagroom het is een dikke gelei die niet goed mengt.

Help wat doe ik fout :s

2 Laatst bewerkt door Moonfairy (18-02-2010 13:57)

Re: mix voor bavarois lukt niet

Ieuw jah dat klinkt me heeeeel bekend in de oren  :/  ik zou niet weten hoe je dat moet oplossen....ofja...ik heb van die kant en klaar poeder met een smaakje gekocht in de hebshop en die lukken bij mij wel. :Y

Succes en ik lees ff mee want heb hier ook nog een aangebroken zak staan.

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

3

Hier hetzelfde probleem!

4

Je moet wachten tot de mix met water lobbig is en niet tot het gelei geworden is, dan mengt het idd niet goed meer.
De tijd kan afhankelijk zijn van veel factoren, oa luchtvochtigheid en temperatuur. Dus houd je niet te veel vast aan die 10 minuten.

Ik heb geen ervaring met de mix, maar ik maak wel regelmatig bavarois en met gelatine werkt het op dezelfde manier.

Succes ermee

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

5

Bij de mix van webshop meng je de vloeistof door  het poeder tot er geen klontjes meer zijn en dan laat je het niet staan, maar meng je het direct door de lobbige slagroom. Dan is de bavarois wel dun, maar dat stijft dan weer op.
Ik zou dat ook gewoon met jouw mix proberen...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

Ik had dat probllem eerst ook, maar ik ben erachter wat het is.
Je moet de slagroom niet te ver door kloppen. De slagroom moet niet stijf zijn maar net dat dat stevig begint te worden, want hij stijft op in de koelkast.

7 Laatst bewerkt door Petra81 (18-02-2010 17:47)

Als je mix te waterig is dan kan het gebeuren dat je bavarois niet mooi opstijft. Wat je kunt doen is de slagroom lobbig kloppen, dan de mix erbij en vervolgens in de keukenmachine nog eventjes opkloppen. Dan hou je geen klontjes over.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!