1

Onderwerp: beste spullen?? welke

heey dames,
ik had kleine paar dagen geleden een berichtje gedaan
over me bobbelige taart,
nou vroeg ik me af, welke matten gebruiken jullie.
dus eigelijk makkelijk gezegd, ik bedoel waar rollen jullie je fondant of marsepein op uit. ik doe het op een plasmat met wat frituurvet werkt prima alleen plasmat beetje te klein, ken net niet 30cm op. dus nieuwe kopen, waar ken je hele grotes kopen..

Groetjes TaartjeLief/ Tamara

2 Laatst bewerkt door Natasja-uit-Son (17-02-2010 22:51)

Re: beste spullen?? welke

Ik koop doorzichtig tafelzeil bij Blokker, kost niets en werkt prima i.c.m wat crisco :)

Ik denk trouwens dat je een placemat bedoelde?

Niet meer uit Son, maar nu uit Arnhem :)

3

sorry voor de kleine typ foutje haha. maar ik bedoel dus ik gebruik placemat haha..

4

Als je matten bedoelt om op uit te rollen om te bekleden, hoort je toic dan niet in "Bekleden" ipv "Decoreren"?

Ik rol trouwens uit op dik tafelzeil bij de Hornbach vandaan.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

ach ja nou zie ik het ineens. niet goed gekeken, Sorry

6

ik rol uit op een bureaublad onderlegger van de lidl (ook te krijgen bij ikea)
Behalve taarten vanaf 30 cm doorsnee. dat past niet daar op dat doe ik gewoon op t aanrecht blad.

bij bobbelige taarten begint het met de botercreme laag! sinds ik hier een paletmes heb ipv het broodmes om de botercreme netjes af te smeren zijn mijn taarten toch al een stuk strakker! afsmeren, op laten stijven en met een warm paletmes de randjes eraf en evt gaten vullen. het is net stucadoren! ik gebruik ook een tafelzeiltje van 0.50 cm bij (ik geloof) 1.40 m, werkt als een trein. nu ik ook van die smoothers heb,  scheelt het ook een hele hoop. moet wel even wachten voordat ik er met de smoother over ga want als het er net op ligt gaat het wat stroef.
ik begon met marsepein taarten. kleine schoonheidsfoutjes vind ik met fondant veel zichtbaarder..
succes

liefs marieke

8

Een Roll and cut mat van Wilton, met een klein beetje poedersuiker onder m'n fondant. Tafelzeil werkt voor mij niet, bureau onderlegger van Ikea moet ik nog steeds eens proberen.

9

Ik gebruik een bureau-onderlegger van Ikea.
Vind ik prettig werken en makkelijk schoon te maken.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

10

ik gebruik het blad van mijn fornuis. Dat is van glas en i.c.m poedersuiker gaat het prima

11

Haha, ik moest ook lachen om je plasmat, sorry. Ik gebruik of een bureaulegger van IKEA of gewoon poedersuiker op het aanrechtblad...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

12

ik ben fan van de ikeamat

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

13

ik heb een tafelzeil bij blokker vandaan

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

14

Ik gebruik een stuk 'bloemen' folie. Gewoon op een iets wat vochtig aanrechtblad plakken en je hoeft geen poedersuiker, crisco of frituurvet te gebruiken. Werkt super en goedkoop.

15

Welk blad van de Ikea gebruiken jullie dan??

de KNOS (half rond) of de PRJOS (rechthoek kunststof)?

Thanx

Er is altijd een reden voor taart!!!

16

De laatste,
Breedte: 65 cm
Diepte: 45 cm
Is wat ik het meest heb gelezen op het forum...
Ik heb `m nu zelf ook en vandaag voor het eerst gebruikt.
Niets plakte met wat poedersuiker eronder  :)

17

Eigenlijk gewoon mijn aanrechtblad nog steeds.... Werkt nog prima, vooral als je bedenkt dat ik daarna de halve keuken moet poetsen na het gebruik van poedersuiker en/of crisco! (Volgende dag ben ik er ook wel weer happy mee hoor...)
Mat van de ikea staat wel op het lijstje zodat ik ook de keukentafel kan gaan gebruiken, die is wat lager en dus wat handiger als je iets kleiner bent zoals ik....

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

18

Goedemorgen!
Ik raad het iedereen aan een vinyl tafelkleed!Geen gedoe meer met crisco/poedersuiker of wat je allemaal kan gebruiken ervoor..het plakt totaal niet eraan vast met een kleed!

Groetjes,
Soe

19

SOE schreef:

Goedemorgen!
Ik raad het iedereen aan een vinyl tafelkleed!Geen gedoe meer met crisco/poedersuiker of wat je allemaal kan gebruiken ervoor..het plakt totaal niet eraan vast met een kleed!

Groetjes,
Soe

waar haal je die dan?

20

bij de blokker heb ik het vandaan.Na tips van hier heb ik het gekocht.IDEAAL.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

21

ouafae schreef:
SOE schreef:

Goedemorgen!

Groetjes,
Soe

waar haal je die dan?

bij de marskramer kun je ze ook kopen, ik heb zelf een vinyl douchgordijn gekocht haha stukken goedkoper (hema)
succes ermee!

22

Wat ook handig is, is de groene snijmat van de Action. Die is eigenlijk bedoeld om papier op te snijden. Deze kost maar een paar euro (nog geen drie, geloof ik) en die hoef je ook niet in te smeren met Crisco of te bepoederen met poedersuiker. Hier plakt dus ook niks aan vast!

Handig als je geen Ikea in de buurt hebt om de bureaumat te kopen. Staat wel op mijn verlanglijstje trouwens, want die is iets groter volgens mij.