1

Onderwerp: lief taartje voor mijn mama en zus :-)

Hieronder een taartje voor mijn moeder en zusje. Mijn moeder was gister jarig maar die zie ik pas morgen. En mijn zusje heeft een ongeluk gehad met karten en heeft een nachtje in het ziekenhuis gelegen. Vandaar een taartje voor hun samen  :)
Vulling: hazelnootchocoladecreme, framboosvlaaivulling (van Zoet!) en verse frambozen.

Tips gevraagd:
* ik vond het erg lastig die blauwe sliertjes op de taart te plakken (niet de onderrand, maar de 2 blauwe sliertjes op de taart). Ik heb de sliertjes met fondant gemaakt en met een kwasje aan één kant natgemaakt. Maar ze gingen schuiven of bleven niet goed plakken. En als ik er aan kwam, dan kwamen er deukjes in de sliertjes. Hoe plakken jullie die sliertjes op de taart? (je ziet ze ook vaak bij PIP-taarten

* Welke van de 2 foto's is het mooist?

foto 1:
http://lh3.ggpht.com/_dotvcgJYPPg/S3wJVAIif1I/AAAAAAAAG44/HBOMndAjubA/s512/foto%20008a.jpg

foto 2:
http://lh6.ggpht.com/_dotvcgJYPPg/S3wJV5kCSgI/AAAAAAAAG48/_41bGQlxfEQ/s512/foto%20012a.jpg

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

2

Re: lief taartje voor mijn mama en zus :-)

Mooie taart hoor! Die sliertjes zou ik vastplakken met een beetje eetbare lijm.

Ik vind de bovenste foto het mooist, die is zeker zonder flits gemaakt? Ik maak nl ook alleen foto's van taarten zonder flits, aangezien met flits altijd nogal scherp en fel wordt.

Grtjs,
Hanneke

Het leven is verrukkelijk.....en taart trouwens ook!

3

beetje water met poedersuiker, mengen tot een papje daarmee vastlijmen doe ik altijd

4

taart is bijzonder goed gelukt trouwens;)

5

Sliertjes plak ik gewoon met water.  Ik leg ze eerst droog op de taart en maak daarna met een kwastje de taart  vochtig i.p.v. de sliertjes. Heel weinig water gebruiken, echt alleen een beetje vochtig zodat de marsepein/fondant plakkerig wordt. Daarna schuif ik met een tooltje het sliertje op zijn plaats.
Als je slierten gaan schuiven is het te nat geweest.

Ik vind trouwens de bovenste foto het mooist.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties