1

Onderwerp: Mijn 1e taart bekleden/decoreren.

Het bakken lukt me al.
Wat heb ik naast sugarpaste(gekocht in webshop) nodig om een taart te bekleden. Is er zo misschien een basisset. Uitstekers ofzo.
Ik zie zoveel in de webshop. En wordt erg hebberig.
Wie kan mij adviseren?

2

Re: Mijn 1e taart bekleden/decoreren.

Ik ben ook nog niet zo heeel lang bezig met deze heerlijke hobby. Maar ik heb toen m'n beginuitstekers bij de Hema en blokker gekocht. Wat ik ook erg makkelijk vind zijn de lettertappits vd webshop. Mooie letters en lineaaltje in 1.
Heel veel plezier en succes ermee. Maar pas op... het is echt een verslaving!!! :Y

3

Bedankt voor de tip!!!

4

Ik zou eerder gaan voor de clikstix.
Dat zijn ook letters in een lineaaltje, maar die werken als een soort plunger. Geen gedoe dus om de letters er uit te krijgen.
Ze zijn niet verkrijgbaar in de webshop hier, maar wel bij taartendecoratie.nl
Verder zou ik gewoon beginnen met wat koekjes uitstekers o.i.d.
Wel vind ik zelf mijn taartzaag en smoother onmisbaar voor een mooie en strakke taart.

Groetjes Sharon.

5

ik zou even kijken wat je wilt besteden , en dan bv bij de webshop jezelf inloggen

en dan kun je een verlanglijstje maken , als je alles bent afgegaan

pfieuw hele lijst hiih , dan zou ik kijken wat je echt heel graag wilt hebben

en beginnen met de belangrijkste basis spullen

bakvorm - marsepijn/fondant - kleurstof - evt bakmix - crisco - tylose - taartzaag - smoother -

versiering

bloemetjes (onmisbaar) - bv bij action een kleisetje met kleine vormpjes voor 69ct - als je het ervoor over hebt een sugargun (echt superding) - sierrandjes - uitstekers

maargoed , het is maar wat je eraan wilt besteden

ik heb al zoveel gekocht , en op zich als je creatief bent en niet zoveel wilt besteden kom je ook een heeel end !

s6  :)

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

6

Uitstekers inderdaad kopen bij de hema, action, ikea. (Ik ben dol op het kinder deegrollertje van mijn kinderen, van de ikea!)
En wat ik doe en blijf doen en wijzigen is inderdaad mijn verlanglijstje van de webshop heel groot maken. Iedere keer als ik dan iets "moet" bestellen mag ik van mezelf een iets van de verlanglijst mee bestellen, hahahha!

*heb binnenkort workshop ergens met een winkel, gaat niet goedkomen denk ik...*

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."