1 Laatst bewerkt door grobbelia (27-05-2007 14:50)

Onderwerp: help het lukt me niet

hallo allemaal na zo`n dag als gisteren gaat het ook vandaag.
alles zit tegen niks lukt meer
heb me dus vanaf 10 uur vanmorgen tot nu me opgesloten in mijn hobbykamer, om mijn gekochte spulletjes uit te proberen.:lol:
maar niks lukt mijn sugarpaste blijft erg slap dus alles zakt ineen wat ik gemaakt heb.
ook als ik het een tijdje in de koelkast heb gelegd. kan ik soms nog iets erdoorheen doen zodat het wat gummy gaat worden en zo ja wat? en nartuurlijk dat het niet inzakt
heb gisteren het babymalletje gekocht , daar gaat ook alles mis mee heb het malletje met poedersuiker ingepoederd maar krijg het babytje er niet heel uit . heb het daarna met maizena geprobeert ook dat lukt niet . moet ik het stevig aandrukken ook dat lukt niet moet ik het niet stevig aandrukken ook dat lukt niet.:grr:
dus wie wil mij ff vertellen hoe ik het wel moet doen . ga ik morgen weer verder proberen want vandaag lukt toch niks meer . bijvoorbaad dank aan ieder die me uitleg geeft.
jullie zien wel zelfs grobbelia kan niet meer toveren. :y:

2

Re: help het lukt me niet

Heb je tylose of tragant in huis? Dit kun je er doorheen kneden, dat maakt het wat steviger om te boetseren (dat ben je denk ik aan het doen?).

Probeer het malletje eens met wat vet in te vetten, crisco of een alternatief ervoor (misschien heb je gildesol in huis?)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: help het lukt me niet

tylose erdoor heen, heb je dat al gedaan? En ze hebben mij gisteren verteld dat je de mallen het beste in kunt smeren met shortening, plantaardig vet, kan ook frituurvet gebruiken...

gr ciska

4

Re: help het lukt me niet

dank jullie ,jullie zijn schatten ik ga het zo gelijk proberen en niet morgen want de aanhouder wint he.

5

Re: help het lukt me niet

en is het al gelukt??? heb zelf eent aart gemaakt met bloemen uit de malletjes, het is wel meer werk dan ik dacht, ik houd er een randje langs die ik er later weer afsnijd, omdat de bloemen er anders niet heel uitkomen..

Ik ben wel benieuwd naar je babytje!

gr ciska