1

Onderwerp: stempels en stempelrollers

misschien een beetje stomme vraag :o
maar als je een motief op je marsepein wil doe je dit dan voor of na het bekleden?
Het lijkt me nl dat als je het voor het bekleden doet je niet ziet waar de stempel komt en het lijkt me ook weer lastig om het op de taart zelf te doen.

groetjes sandra

2

Re: stempels en stempelrollers

En toch doe je het op je taart zelf. Vele maken vierkantjes of rondjes en drukken daar de stempels in en plakken die op de taart. Van tevoren weet je indd niet waar je afdrukken terecht komen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

als je dat doet dan ziet de taart er toch niet meer uit, ik zou ook zeggen van te voren... je drukte dan toch je taart eigelijk naar beneden.

Groetjes TaartjeLief/ Tamara

4

Daarom maken de meeste ook de rondjes en vierkantjes waar ze de stempel op zetten.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Ik stempel nooit rechtstreeks op de taart. Stempelrollers gebruik ik voor randjes. Dus snij je eerst een strook en haal er dan de stempelroller overheen en daarna plak je de gestempelde strook op je taart.

Als je de heel taart van een patroon wilt voorzien dan gebruik je een impressiemat: marsepein/fondant uitrollen, bewerken met de impressiemat en daarna op de taart.

6

ja ik heb een mat besteld:)
Ben erg benieuwd....
ik merk wel dat het een verslavende hobby is en dat je eigenlijk van alles aan wil schaffen :P

7

(late reactie, maar nog een aanvullende vraag)

Ik heb een stempel die ik over de hele taart wil gebruiken (zeg maar als een impressiemat, maar daar heb ik nu even geen budget voor ;)). Zal ik dan voor het bekleden stempelen en dan op de taart of eerst op de taart en dan het patroon stempelen?

8

Ik zou eerst stempelen en daarna pas de fondant/marsepein over de taart leggen.

9

eerst stempelen anders ziet je taart er straks niet meer strak uit ;) maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen dus gewoon door blijven oefenen