1

Onderwerp: thomas de trein...

Goedemorgen,

Misschien zit ik hier niet goed hoor om mijn vraag te stellen maar ben net aangemeld.
Mijn zoontje wordt eind april 4 en is helemaal  gek van thomas de trein. Nu heb ik op het internet een recept gevonden voor een thomas de trein taart maar helaas is dat in het engels. Nu kan ik het wel lezen (bep. woorden niet maar dat kunnen we opzoeken) maar toch zou ik het makkelijker vinden als ik een recept van thomas in het nederlands had. Kan iemand mij hier misschien aan helpen? Het is de eerste keer dat ik die taart ga maken.

groetjes sandra

2

Re: thomas de trein...

Nee, je zit niet helemaal goed. Helemaal niet, eigenlijk.
De rubriek 'Over de site' gaat... Over de site. Elke rubriek heeft een omschrijving en de meeste ook een sticky waar belangrijke informatie in staat.

Ik snap niet zo goed wat je met 'recept voor Thomas' bedoelt, dus ik verplaats je naar Taartdecoratie algemeen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Hier heb je denk ik wel wat aan:
http://thomasthetankenginecake.blogspot.com/

succes!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

dit recept heb ik ook en die wil ik dus ook maken maar hij is wel in het engels. Iemand misschien een nederlandse versie ervan? :)

5

Bedoel je met wat voor cake / biscuit je dit kan maken?
Ik zou het niet met biscuit doen, dat gaat erg kruimelen als je het versnijdt en het wordt ook een wankele Thomas dan.
Je kunt beter moscovisch gebak gebruiken of zelfs cake, recepten staat hier links in de rubriekenbalk.
Ze smeren de hele Thomas hier in met een icing (geen pure royal icing want dat wordt keihard), je kunt 'm natuurlijk ook bekleden met m'pein / fondant.
Misschien heb je wat aan deze tips, vertalen van het Engels is ook niet mijn sterkste kant...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Hier staat de versie van Debbie Brown: http://picasaweb.google.com/AllAboutCra … cterCakes# Ook in het Engels (ik heb hem wel in het Nederlands, maar volgens mij is die niet meer leverbaar), maar volgens mij kom je met plaatjes kijken een heel eind. Jaren geleden heb ik hem al eens gemaakt en ik weet nog dat het een hoop werk was :s. Ik had hem toen van cake gemaakt.
Succes.

7

Ik heb net gekeken op de site die Petra aangaf maar wat is dat geweldig zeg! Dat ziet er zo mooi uit, niet alleen thomas maar ook de rest. Lijkt me wel erg moeilijk voor een beginneling maar ik ga het zeker proberen!! :)