1

Onderwerp: De liefde van een man...

... gaat gelukkig door de maag, maar het oog wil ook wat!
Mijn man houdt niet zo van marsepein, dus was dit een mooie gelegenheid om eens een taart met ganache te maken.
Maar wat een ramp om de taart van het rooster af te krijgen!!! Het lukte me niet om de taart heel te houden.  :nooo  Hoe doen jullie dat toch?
Deze kant op de foto is dan ook de beste. En het witte driehoek moet een hartje voorstellen, maar hij liep toch even teveel uit. Grrrrr.....  :( 

O ja, het hart is gevuld met 2 lagen mascarpone/slagroom en kersenvlaaivulling. Misschien niet mijn mooiste, maar wie weet wel de lekkerste die ik ooit gemaakt heb. Mjammmie...  :P

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MRGI6UVV-G.jpg

2

Re: De liefde van een man...

Ziet er erug lekker uit!!!! en wat glanst ie mooi!!

3

heb geen idee hoe ze de taart heel af een rooster krijgen..!
misschien reageert nog iemand die ervaring heeft!

ik vind je taartje er heel smakelijk uit zien!! mmmm :P

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

4

Klinkt inderdaad erg lekker  :9

Tip: zet de taart niet op een rooster, maar op een omgekeerde pan/pot die net even een kleinere diameter heeft dan je taart.
Dat geheel in een braadslee zetten. Dan loopt de overtollige choco zo van je taart de braadslee in, en plakt je taart niet vast. ;)
Veel mensen vriezen ook eerst de taart even in zodat ie lekker koel en stevig is. Zo stolt de choco sneller en krijg je snel een mooie dikke laag.

Groetjes,
Annette

Groetjes v. Annette.

En ook moet je er een taartkarton onder doen.
Hij zal vast erg lekker smaken denk ik.
En ik vind het een mooie eerste poging met ganache hoor! Die van mij zat vol met brokjes chocolade omdat ik mijn chocolade niet helemaal goed gesmolten had kwam ik op het laatst achter

6

Bedankt voor de tips. De taart is erg lekker, maar zag het op deze manier niet zitten om er ooit nog een keer zo een te maken. Ga het onthouden  :thumb: