1

Onderwerp: zware decoratie stutten ??

hoi

ik heb even een vraagje

heb een decoratie gemaakt , en het voeld best zwaar aan

echt een hompje fondant met tylose hahah

is het dan miss veiliger om een kartonnetje uit te knippen en daaronder rietjes ofzo ?

heb er heel lang over gedaan en zou ontiegelijk balen zou het dwars door de taart zakken :D

kan iemand mij ajb een tip geven , want morgen gaat ie op de taart

alvast bedankt !!

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

2 Laatst bewerkt door Pooh (13-02-2010 22:50)

Re: zware decoratie stutten ??

Ik stut vrijwel nooit decoratie, het moet wel heel erg zwaar zijn als het door je taart heen zakt. Als je toch wel moet stutten zou ik er chocosticks onder zetten, dat is lekker èn functioneel.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Deze staat wel op een plaatje maar is verder niet gestut. En die was ruim 700 gram

http://94.100.115.39/470550001-470600000/470550301-470550400/470550354_5_Sp57.jpeg

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

dankjewel voor jullie snelle reacties :)

en ben gelukkig gerustgesteld , want ik had het net in mn handen en dacht , nou het is behoorlijk zwaar

en  :o  , ik heb net vd week mn chocosticks al opgegeten hiihihiihih

sam :) schreef:

dankjewel voor jullie snelle reacties :)

en ben gelukkig gerustgesteld , want ik had het net in mn handen en dacht , nou het is behoorlijk zwaar

en  :o  , ik heb net vd week mn chocosticks al opgegeten hiihihiihih

Laatst gezocht naar chocosticks bij de Vomar maar kon ze niet vinden, welke zijn dat precies? Zag wel wat van de smurfen maar die zijn het volgens mij niet, vond ze ook zo kort.

ik zou het wel stutten. Mocht je geen chocosticks meer hebben ;) dan zou ik van die lange sateprikkers eronder zetten, of evt maiskolfprikkers als je die hebt.
ik heb het namelijk ook wel eens gehad, met mn forever friends boetseersels. Taart was heel mooi, beertjes ook goed gelukt, en langzaamaan zakten ze stiekem door de taart en zo zwaar waren ze niet eens... :(

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

neee , die heb ik niet meer  :D , die zitte allemaal al in mn buikje hiihihi

maar gelukkig nog wel sateprikkers , denk dat ik het dan toch maar ga doen , want ik zou echt janken denk als ik morgen aankom met mn carnavals creatie die naar de bodem is gezonken  :D

en had ze vd ah , en die waren ook niet zo heel lang hoor

waren van die mint/choco sticks

ik kan beter van die niet eetbare stutmaterialen in huis nemen

want anders halen ze dat stutten toch niet  :+

sam :) schreef:

ik kan beter van die niet eetbare stutmaterialen in huis nemen

want anders halen ze dat stutten toch niet  :+

:lol:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9 Laatst bewerkt door Pooh (13-02-2010 23:41)

Daarom heb ik ze ook niet. :+

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10

tipsytaartje schreef:

ik zou het wel stutten. Mocht je geen chocosticks meer hebben ;) dan zou ik van die lange sateprikkers eronder zetten, of evt maiskolfprikkers als je die hebt.
ik heb het namelijk ook wel eens gehad, met mn forever friends boetseersels. Taart was heel mooi, beertjes ook goed gelukt, en langzaamaan zakten ze stiekem door de taart en zo zwaar waren ze niet eens... :(

Ik had dus dit weekend forever friends beertjes geboetseerd, ze zakten door hun hoeven en door de taart :s en omdat ik ze een hart wilden laten dragen, zakte dit ook door. Met dat geknoei was mijn mooie strakke taart niet strak meer, werd een van de beertjes wanstaltig omdat ik te hard kneep om het hart vast te houden. Ongeveer 50 sateprikkers erin, hielpen niet en die gingen weer uitsteken. Kortom een drama!

Hier moet toch een andere oplossing voor zijn :s
Ik ga binnenkort een workshop van Annelies volgen, misschien ga ik dan het licht zien  :think:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

11

ohh wat zonde !! , nou dan baal je echt vreselijk natuurlijk !

ik heb het toch maar gestut , de onderkant vd wagen was van fondant met tylose dus dat was best hard en zwaar

en ging goed met stutten

ben blij dat ik het toch gedaan heb , en het hier gevraagd heb want anders was mij hetzelfde gebeurt denk  :Y