1

Onderwerp: Cookies?

Niemand die hier werkt met cookie decoraties, boeketjes etc..... ?

I believe in Sandy Claws

2

Re: Cookies?

Noem onze eigen koekjesfee (www.dekoekjesfee.be) maar niemand ;)
Of bedoel je iets anders?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Cookies?

Ik bedoel dit eigenlijk:
http://www.cookiesbydesign.com/category … egoryID=34

I believe in Sandy Claws

4

Re: Cookies?

Oh zo. Die ken ik alleen met bloemetjes, af en toe wel hier gepost trouwens :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: Cookies?

Aha......dan zal ik van de volgende batch een how to maken, ik begrijp dat jij die eventueel in een aparte sectie kunt plaatsen?

I believe in Sandy Claws

6

Re: Cookies?

Dat zou leuk zijn :)

Als je bij de links van de andere pagina's van de site kijkt staat er ook "howto's" tussen die verdeeld is tussen Technieken en Projecten. Daar staat vanalles van het wereld wijde web, maar ook van forummers. Even een mailtje naar ondergetekende, met tekst en foto's en ik fr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Re: Cookies?

Kee, aantekening van gemaakt :)
Zal even een klein voorbeeldje van een decorated cookie plaatsen in de galerie section gemaakt met fondant, maar de how to wordt met royal icing, veel effect mee te maken en eigenlijk voor iedereen te doen :)

I believe in Sandy Claws

8 Laatst bewerkt door karentje (26-05-2007 07:06)

Re: Cookies?

euhm...ik maak zo koekjes, dat is met royal icing en staat al in de how to????
Dat is precies hetzelfde als die decorated cookies hoor alleen steken die dat graag in zo een combi met stokjes ergens in (waar ik zelf niet echt een fan van ben, zo cookie boeketjes)

9

Re: Cookies?

Inderdaad, voor icing hebben al een prima howto die Karen heeft gemaakt: http://www.deleukstetaarten.nl/koekjes.html). Dat heb ik dus verkeerd begrepen n.a.v. de link die je gaf.

Zou je er anders geen project (ipv techniek, en bijvoorbeeld een compleet boeket) en dan met fondant van kunnen maken?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Re: Cookies?

Ik heb net even gekeken en dat is een prima how to, absoluut goed :)

Nah, het viel mij op dat ik in de show of geen cookies tegenkwam en het is ontzettend leuk om te doen en leuke kadootjes, vandaar.....Er zij nog genoeg andere dingen die hier liggen waar nog how to's van ontbreken, komt goed :)

I believe in Sandy Claws

11

Re: Cookies?

karentje schreef:

euhm...ik maak zo koekjes, dat is met royal icing en staat al in de how to????
Dat is precies hetzelfde als die decorated cookies hoor alleen steken die dat graag in zo een combi met stokjes ergens in (waar ik zelf niet echt een fan van ben, zo cookie boeketjes)

Kids zijn dol op lollykoekjes anders....... :)

I believe in Sandy Claws

12 Laatst bewerkt door Granny W. (26-05-2007 08:34)

Re: Cookies?

Karentje, mag ik je een compliment maken, leuke dingen maak je, leuke website. :)


Vraagje trouwens, want ik zie dat je ook verkoopt, werk je van thuisuit en hoe werkt dat in Belgie met de regels aangaande keukengebruik thuis of heb je een aparte keuken voor je professionele werk?

Danuta (heeft even goed gekeken :)

I believe in Sandy Claws

Re: Cookies?

Hoi Granny,

Ik wilde ook cookie bouquets gaan doen toen ik weer in nederland kwam maar ik ben bang dat de gemiddelde nederlander het geld er niet voor over heeft.
cookies bij design daar ben ik geweest en heb de cookies geproeft maar ik vond ze niet te eten !

ze waren 1 cm dik en hadden een flinke laag icing in de folder zijn ze mooi maar in de francise winkel waar ik was waren ze afgeraffelt.
ook zijn die cookies heeeeeeeel erg groot voor nederlandse begrippen en was een bouquet van 5 cookies 55 dollar geloof ik(kan ook 35 zijn).

maar ik heb toen voor school een spoken bouquet gemaakt en later nog een moederdag bouquet(drie maanden later voerde mijn schoonmoeder ze aan mijn kinderen!!!!)

de rolled buttercreme vanm cami(CC) wil ik zeker(al twee jaar) gaan maken!!!

Laat maar even weten of je denkt dat er toch een markt voor is want vormpje heb ik zat!
En wat zou je dan rekenen?

groet,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

14

Re: Cookies?

Prijzen in Amerika zijn gewoon hoog, niet te vergelijken met hier, ollanders zijn gierig wat betreft good homebaked etc.

Wat betreft er voor rekenen zou ik eigenlijk niet weten, niet over nagedacht eigenlijk, ligt natuurlijk ook een beetje aan de grote van de koekjes, maar ik zou een mediumsize (zonder stokje) ongeveer minimaal 1,20 euro stuk rekenen.
De prijs gaat omhoog met het toenemen van het aantal kleuren, stokje en eventueel de omvang. Verpakking onder de 10 stuks bijbetalen, daarboven gratis bvb. Ieder moet toch zijn eigen kostenplaatje maken.

De basis berekening die je altijd moet maken, de laagste prijs is 3 maal de kosten van gebruikt materiaal plus 10 % voor hulpmiddelen (afschrijving werkmaterialen, electra etc).
Die prijs moet verhoogd worden doordat er bvb bij een bepaalde bestelling veel meer handelingen verricht moeten worden..kun je mij nog volgen? :)

I believe in Sandy Claws

15

Re: Cookies?

Ik heb trouwens nog een prima cookierecept rondslingeren voor dit soort koekjes, houd prima vorm, smaak is perfect, hebben ? :)

I believe in Sandy Claws

Re: Cookies?

Ja hoor ik volg je prima!

Ik heb het NFSC recept van CC en dat gaat best goed alleen voeg ik altijd iets extra meel toe.

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

17

Re: Cookies?

Ik heb geen idee wat dat recept is :))

I believe in Sandy Claws

Re: Cookies?

No fail sugar cookies van de cake central site vervormen ook niet je moet er wel een lekker smaakje aangeven.
Ik heb dat recept ook overgenomen op mijn site.
maar ik wil jouw(of moet ik u zegger granny?) recept wel hebben hoor ,ga ik is testen!
alvast bedankt,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

19

Re: Cookies?

Geen idee zal straks eens kijken, misschien is het wel hetzelfde, ik heb het recept wat ik gebruik even in de receptsectie gezet :) En nee het is geen U...pfff..alleen oud in jaren en uiterlijk helaas :))

I believe in Sandy Claws

Re: Cookies?

Nou Nou dat oud vind ik wel meevallen hoor(las bij even bij even voorstellen en we schelen nog geen 10 jaar!)

saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

21

Re: Cookies?

It can make al the difference, let maar niet te veel op mij ik heb nogal wat galgenhumor :)
Ik ben deels invalide, laatste tijd nogal wat overgewicht kwijt geraakt en ik zit in de fase van dat ik wat meer rimpeltjes moet accepteren dan anderen op mijn leeftijd :))

I believe in Sandy Claws

Re: Cookies?

maakt ook allemaal niets uit als we maar lekker kunnen bakken toch?
en wat voor achtergrond heb je?
ook in Amerika gewoont soms?
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

23

Re: Cookies?

dutchdecorator schreef:

maakt ook allemaal niets uit als we maar lekker kunnen bakken toch?
en wat voor achtergrond heb je?
ook in Amerika gewoont soms?
Saskia

Nope, geboren en getogen in Nederland, Dordtse biesbos om precies te zijn, Poolse moeder.

Tijdje in Zwitserland gewoond, terug hier gehuwd en gebleven en over een kleine 10 jaar terug naar de Alpen als hub pensioen krijgt :)

Mijn ouders zijn een 25 jaar geleden naar Noorwegen vertrokken waar ze een paar jaar geleden zijn overleden, broer in Engeland die sinds 5 jaar verdwenen is en nog 1 broer met gezin hier....verder geen familie meer.

Mijn dochter is 20 :)

I believe in Sandy Claws

24

Re: Cookies?

Ik ben sinds uhh gister (!) ook fanatiek koekjes aan het versieren en het is zooo leuk om te doen! Wist niet dat zoiets bestond cookie bouquets... leuk om ideetjes vandaan te halen en dan zelf unieke koekjes bakken! Ga gauw even bij recepten kijken tot nu toe gebruikte ik het recept van Peggy Porschen vind ik heel fijn werken.

25

Re: Cookies?

H

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl