1

Onderwerp: Biscuit te luchtig?

Net nu ik haast heb om mijn taart op tijd af te krijgen, mislukt mijn biscuit!
Het lijkt nu te luchtig (voor zover dat mogelijk is), want na eerst erg omhoog gekomen te zijn, zakt ie na een tijdje wat in, en bij het uit de springvorm halen, scheurt ie helemaal. Wat doe ik mis?
Ik maak het biscuit volgens het recept in " taart om blij van de worden" van Petra Achtien (6 eieren op 30 graden, 180g suiker, 150g zelfrijzend bakmeel, 30g maizena en een snufje zout). Ik heb de eieren met de suiker 15min gemixt, en daarna de rest doorgespateld. Heteluchtoven op 160graden.
Vorige keer had ik dit niet aan de hand...
Heeft iemand tips?

2

Re: Biscuit te luchtig?

Heb je het kapsel al doorgesneden?Ik gebruik altijd de mix van onze webshop en dat gaat altijd goed.

groetjes van Ann

Was het biscuit gaar?

I'm not bossy, I just have better ideas...

4

Ja, het biscuit was wel gaar, en smaakte verrukkelijk, maar het was niet stevig genoeg om door te snijden  :(
Nu aan 2e poging bezig, op hoop van zegen!

even invriezen helpt tegen kruimelen. Ook op het eind even op de laagste stand mixen; dan sla je de grootste bellen in je beslag stuk.

6

Wie weet kan een bericht uit 2010 me helpen;). Ik ga het eens proberen op de laagste stand op het eind. Wat de mijne zijn ook 'te luchtig' pffff.

Aangename tijdsbesteding, Bezigheid in vrije tijd, Genoeglijke bezigheid, Plezier hebben, Liefhebberij, Lievelingsbezigheid, Plezierwerk, Verslavingsverschijnsel, Vrijetijdsbesteding http://taarttopper.wordpress.com/