1

Onderwerp: Blanda 12 cm

Kan iemand mij vertellen hoeveel biscuitdeeg water en eieren erin een blanda 12 cm gaat.
Heb wel een tabel gevonden hier op de site maar die geeft aan 50 gr. deeg 5 ml water en 1 ei.
Heb dit gedaan maar dan krijg ik maar een half bolletje na het bakken.

2 Laatst bewerkt door trommel (12-02-2010 19:45)

Re: Blanda 12 cm

Ik heb woensdag een blanda 12 cm gebakken en het volgende gebruikt 65 gr mix, 7 ml. water, 1 ei, dit 10 minuten gemixt. Toen op 165 graden 20 minuten in de (hetelucht) oven.
Kwam er perfect uit zonder over te lopen.

Groetjes, Jacqueline

3

ok dank je wel ga ik dat proberen dat is de hoeveelheid per schaaltje toch.

4

Wat bedoel je met half bolletje? Je krijgt geen ronde bal na het bakken.... Ik heb t ook gedaan volgens het tabel van dit forum en dat ging prima. Heb je het wel 10 minuten gemixed?

Gr. Petra

5

ja 10 minuten gemixt maar haal net de schaaltjes uit de oven en zijn maar halfvol klopt dat

6

Nee dat klopt niet, schaaltje moet helemaal vol zijn met deze hoeveelheid. En ja dit is voor 1 schaaltje. Ik heb er twee tegelijk gemaakt en dus de ingredienten verdubbeld. Gaat perfect...

Groetjes, Jacqueline

Hoe lang heb je gemixt? Hoe lang hebben de bollen gebakken?

I'm not bossy, I just have better ideas...

8

petraae schreef:

Wat bedoel je met half bolletje? Je krijgt geen ronde bal na het bakken.... Ik heb t ook gedaan volgens het tabel van dit forum en dat ging prima. Heb je het wel 10 minuten gemixed?

Gr. Petra

Haal net de schaaltjes uit de oven het lijken net ufo,s zijn tot de helft gerezen.

9

Bloemetje schreef:

Hoe lang heb je gemixt? Hoe lang hebben de bollen gebakken?

10 minuten gemixt 25 min gebakken

Heb je de temperatuur opgebouwd? van 140 naar 180?

11

Kan het aan mijn mixer liggen heb een kenwood (makro)van mijn man gekregen en heb de garde gebruikt

12

melaniepelanie schreef:

Heb je de temperatuur opgebouwd? van 140 naar 180?

Ja heb ik ook gedaan

13

Heb ook chocoladebiscuit deeg gebruikt zijn de verhoudingen dan misschien anders

ClaudiaN schreef:

Heb ook chocoladebiscuit deeg gebruikt zijn de verhoudingen dan misschien anders

Dat klopt...bij choco biscuit moet je ong een half ei extra toevoegen. Blijft sowieso wat lager

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

15

Piece of Cake schreef:
ClaudiaN schreef:

Dat klopt...bij choco biscuit moet je ong een half ei extra toevoegen. Blijft sowieso wat lager

ok ga ik zo proberen ben nu gewoon biscuitdeeg aan het maken alleen een half ei extra voor de rest de aantallen van hierboven?

16

Ben ook een beginnend taartbakster bedankt allemaal voor de tips.
Gebruiken jullie boven en onderwarmte vd oven.

17

ClaudiaN schreef:

Kan het aan mijn mixer liggen heb een kenwood (makro)van mijn man gekregen en heb de garde gebruikt

het schijnt dat kenwood niet zo goed kleine hoeveelheden aankan omdat de garde niet tot de bodem komt. 12 blanda kan beter handmixer of meer beslag tegelijk.

18

De verhouding voor chocolademix is 82 gr mix, 1 ei (M), 18,5 ml water.

Ik bak de blanda 12 altijd per 4 tegelijk. Gebruik dan 200 gr. mix, 3 eieren en 20 ml water. Door de iets grotere hoeveelheid gaat het prima met de Kennie en zijn het mooi hoge kapsel(tjes)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

19 Laatst bewerkt door ClaudiaN (12-02-2010 23:39)

Boska schreef:

De verhouding voor chocolademix is 82 gr mix, 1 ei (M), 18,5 ml water.

Ik bak de blanda 12 altijd per 4 tegelijk. Gebruik dan 200 gr. mix, 3 eieren en 20 ml water. Door de iets grotere hoeveelheid gaat het prima met de Kennie en zijn het mooi hoge kapsel(tjes)

Ok dank je wel voor de tip maar ik heb maar 2 schaaltjes is het dan 164 gr. mix,  2 ei, 18,5 ml water of kan ik meer maken en even bewaren tot er 2 gebakken zijn.

20

Als jij er 4 hebt en zij 2, dan doe je de ingredienten uiteraard door de helft. Dus 100 gram mix, 1,5 ei (75 gram) en 10 ml water.

I'm not bossy, I just have better ideas...