201

Re: Nieuwe forum software is online!

Karin09 schreef:

Als het goed is kan je dit zelf oproepen, via je menubalk boven in naar Help........en dan naar "over Internet Explorer"
Hier versie 8 en Firefox en met beiden geen problemen........

Ik snap het echt niet, ben onder m'n bruine haar misschien toch gewoon echt blond... Maar ik ga het straks aan m'n huisexpert vragen, het zal vast goedkomen!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

202 Laatst bewerkt door Freya (16-02-2010 20:08)

hoi Marianne,

Ik sluit me aan bij alle anderen: grote chapeau voor al het werk en alle moeite die jullie doen voor deze site!! :Y

Ik weet niet of ik te vroeg ben, maar kom toch nog even terug op mijn eerder gestelde vraag over de zoekmachine. Heb net weer even gezocht op een taart van mezelf met een zoekwoord dat in de topictitel staat, maar krijg geen resultaat te zien. Kan dat kloppen? Zijn jullie nog inderdaad bezig met de zoekfunctie in dit opzicht?

Edit: wil ook nog even zeggen dat ik het wel superhandig vind dat nu bij het zoeken in meerdere onderwerpen kan worden gezocht, bijvoorbeeld in zowel de taartenparade als bij de stapeltaarten. Echt handig als je voorbeelden van bepaalde taarten zoekt!

203

Freya schreef:

Ik weet niet of ik te vroeg ben, maar kom toch nog even terug op mijn eerder gestelde vraag over de zoekmachine. Heb net weer even gezocht op een taart van mezelf met een zoekwoord dat in de topictitel staat, maar krijg geen resultaat te zien. Kan dat kloppen? Zijn jullie nog inderdaad bezig met de zoekfunctie in dit opzicht?

Nee, in principe zijn we hier niet mee bezig en zou alles geindexeerd moeten zijn :think:
Gaan we even nog beter onderzoeken dan, want er moet wel goed gezocht kunnen worden natuurlijk ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

204

Ok, dank alvast!

Geen idee of het helpt: ik heb als steekproef gezocht naar dit topic in de taartenparade: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=76582
Met geen enkel woord uit zowel de topictitel als uit de berichtentekst vind ik deze dus terug. Alleen als ik mijn naam intyp en "taartenparade" intik.

205

Ow dat klopt, laatst zocht ik ook op een woord dat toch vrij veel hits had moeten hebben, alleen vond hij ze niet.

Toch handig dat anderen het wèl onthouden en doorgeven :+

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

206

Het ziet er naar uit dat de searchindex niet compleet is. Maarrr... als die opnieuw geindexeerd moet worden, moet de boel weer offline voor een paar uur. Plannen we even een keer in een nacht... ;)

207

Oei, laat maar, het is al over! Hij doet het prrrrrrrrima, echt waar! O-)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

208

:D :D

209

Pooh schreef:

Oei, laat maar, het is al over! Hij doet het prrrrrrrrima, echt waar! O-)

:lol:  :lol:

210

Marianne schreef:

Plannen we even een keer in een nacht... ;)

Omdat een stel verslaafde overdag niet even een paar uurtjes zonder forum kan??? Jij bent maf  :lol:  :lol:

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

211

Ghi :P

Ik zou jullie graag in de waan laten :P maarre.... het is omdat de databaseserver het een beetje zwaar heeft bij het indexeren en de shops dan ook slechter bereikbaar zijn :+

212

Marianne schreef:

Ghi :P

Ik zou jullie graag in de waan laten :P maarre.... het is omdat de databaseserver het een beetje zwaar heeft bij het indexeren en de shops dan ook slechter bereikbaar zijn :+

Dan is het goed  :+  :+  :lol:

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

213

Marianne schreef:
Joyce84 schreef:

Wat ik niet kan vinden is het "markeer alle topics als gelezen"
Is dit er nog ??

Ik heb hem toch gevonden!!
Als je naar "Nieuwe berichten" gaat (links bovenin), staat het linkje rechts onderin :)

Zo vind je nog eens wat op je eigen forum :+
Je kunt het ook per forum doen dus, als je in de index op nieuwe berichten achter de subforum-naam klikt (vind ik persoonlijk een erg handige optie :Y), kun je onderaan ook alles als gelezen markeren :+

214

Marianne schreef:
Marianne schreef:
Joyce84 schreef:

Wat ik niet kan vinden is het "markeer alle topics als gelezen"
Is dit er nog ??

Ik heb hem toch gevonden!!
Als je naar "Nieuwe berichten" gaat (links bovenin), staat het linkje rechts onderin :)

Zo vind je nog eens wat op je eigen forum :+
Je kunt het ook per forum doen dus, als je in de index op nieuwe berichten achter de subforum-naam klikt (vind ik persoonlijk een erg handige optie :Y), kun je onderaan ook alles als gelezen markeren :+

Uhhh..........net geprobeerd, maar dan worden toch echt ook in de andere subfora alle berichten als gelezen gemarkeerd............ :think:

215

Echwaar?? Da's ook lullig...

*ook proberen gaat*

216

Woopsie, verkeerde linkje aangewezen. Je moet gewoon het linkje onderaan het forum hebben, zonder dat je op nieuwe berichten hebt geklikt :o

217

Marianne schreef:

Woopsie, verkeerde linkje aangewezen. Je moet gewoon het linkje onderaan het forum hebben, zonder dat je op nieuwe berichten hebt geklikt :o

Yep, die werkt! Thanks wederom!

218

Bij het oude forum kreeg je een nieuw tabblad als je een link aan klikte. Nu wordt er in hetzelfde tabblad geopend. Kan dit niet weer zo ingesteld worden als in de oude situatie?
Ik weet wel dat het met R. muisknop ook gaat, maar daar klik ik soms te snel voor ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

219

Toevallig vanavond nog op het forum van punBB een discussie over gelezen; dat hebben ze expres gedaan omdat dat stricter is qua code. Maar ik ga het wel aanpassen hoor, is niet zo ingewikkeld gelukkig.

220

vraagje: Kun je geen subtekst meer maken?

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

221

Hoe bedoel je? Als in kleine lettertjes?
Nee, net als de doorhaal-, highlight- ander lettertype-optie had ik die apart ingebouwd en dat zijn dingetjes die ik later weer toevoeg.

*zet op lijstje*

222

Ik gebruik altijd een link naar 'Nathalie's' pagina dus het duurde even voordat ik doorhad dat het forum gewoon weer online was.. ;)
Een groot compliment voor de update , het ziet er erg mooi en strak uit!
Het zal wel een enorme klus zijn geweest, maar het resultaat is dan ook super!  :thumb:

223

Martine schreef:

Ik gebruik altijd een link naar 'Nathalie's' pagina

je zal al wel gelezen hebben dat Marianne er hard aan is/gaat werken om die link terug te krijgen. Dat is echte niet zo gemakkelijk dus het kan nog even duren.

224

Ondertussen is mijn probleem ook ineens opgelost (hoe???  :think:  ) dus geen commentaart meer vanuit deze hoek!!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

225

Dat is gerepareerd :Y