51

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

ik heb misschien ook nog een tip :D
ik maak ze ook vaak in mijn flex.cupcake"blik" :D
dan heb ik 12 koekjes per keer, mooi rond, en hoef niet te snijden.

ook maak ik dan verschillende, dus met verschillende chcolade erop.

groetjes José

52

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

net twee verjaardagen gehad (lees 4 dagen visite)
maar kon het niet laten om deze uit te proberen!

en wat is die lekker zeg, super makkelijk om te maken.
en kost nog geen 3.75 aan ingredienten.

omdat we al zoveel gesnoept hebben de laatste tijd (ik heb altijd te veel gemaakt)
heb ik ook de twee buren er blij mee gemaakt
voor de kids had ik er mini smarties op gedaan en mini mellows.

bedankt voor het recept.
zeker een aanrader en staat voortaan  in mijn vaste receptenboek.

53

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

ok ik heb ook een poging gewaagd. Er is toch wat ernstig fout gelopen haha.Ik denk dat mijn laag caramel te dik was en iets te lang heeft afgekoeld:Het resultaat : nadat ik er met 2 grote messen probeerde door te geraken,heb ik mijn electrisch mes genomen.....( Mijn wederhelft stond al heel sceptisch te kijken) ineens blokkeerden de messen,er werd een stuk caramel door mijn keuken gekatapulteerd recht tegen mijn onlangs geverfde keukenmuur.....Alles onder de chocoladespetters:  muur,deur, fotowand, kruiden,...... De commentaar vd rest vh gezin was niet vr publicatie, ik ga dit nog heel lang mogen aanhoren, heb juist de slijpschijf in mijn handen gekregen haha
ps ik doe ook mee ad koekjesketting,wie v mij koekjes krijgt is bij deze verwittigd. :lol:

54

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

:lol:  :lol: Nouke, sorry, ik zie het helemaal voor me :D , maar ook  :s  :x  :grr:  :/  :( 
Heel veel succes met de schoonmaak en de volgende keer maar weer proberen (in een grotere vorm?)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

55 Laatst bewerkt door Sietske72 (13-02-2011 19:24)

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

nou, ik heb het gemaakt hoor...... 3x raden, het was binnen 2 dagen op, moest de kids bij de koelkast vandaan sleuren... :lol:  dus ik mag er volgende week weer 1 maken, nu ook voor bij de koffie bij de korfbalvereniging (door de 'reclame' die mijn kinderen maakten natuurlijk  :D )

Echt heerlijk, hij staat bij mijn favo recepten lijstje  :thumb:

edit: ik lees ineens de vragen op de 2e pagina over de boter, ik heb voor de bodem gezouten roomboter gebruikt (geen snufje zout meer toegevoegd dus) en voor de vulling ongezouten roomboter. Vind voor zulke lekkere recepten altijd roomboter toch de beste smaal geven... :Y

56

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

hmmmm... caramel... lekkerrrr


Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

57

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

jink schreef:

hai
nou ik had nog wat marshmello choc leather en mijn kids wilden ook wat moois maken voor tante sandra ...want ze moesten met hun fikjes van de zwanger taart afblijven !!

dus met de jongens petit fourtjes gemaakt van de shortcake!!
http://i437.photobucket.com/albums/qq99/ferdi76/P1010834.jpg
http://i437.photobucket.com/albums/qq99/ferdi76/P1010837.jpg

ze hebben werkelijk alles uit de kast getrokken om de mooiste taartjes te maken
ook mijn lieve 4 jaarige heeft op zijn manier flink zijn best gedaan ....al wilde zijn oudere broer (6) wel dat ik 2 foto's maakte 1 van zijn en mijn werk en die van stein erbij ..zie hier het resultaat


hmm ik zie dat de foto's weg zijn
http://i437.photobucket.com/albums/qq99/ferdi76/taarten/P1010834.jpg
http://i437.photobucket.com/albums/qq99/ferdi76/taarten/P1010837.jpg

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!

58

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

dat ziet er ook wel erg goed uit!

59

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

dank je !! ik heb ze net in gepakt met een kaartje er aan met de tekst een geliefde is belangrijk in je leven  maar en collega ook !!!
voor mijn collega's voor valentijn... want het zijn wel jewelste callorie bommen !! en min broeken zijn nu iets aan de strakke kant dus ... blij dat ik weer een reden heb om iets te geven !! :/  ;)

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!

60

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

jink, wat is er met Wim Kan gebeurd??? ;)

leuk zijn ze zo, als caloriebonbonnen :Y  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

61

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

hahaha die is leuk !! grappig  :P  ik zal hem toevoegen aan de andere kannen!!!

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!

62

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

:D  heb 't niet zelf verzonnen hoor :nooo

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

63

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb ze zondag gemaakt en ze zijn super lekker!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

64

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Heb hem gisteren gemaakt en hij is echt zoooooooooooooooo lekker, ik kan er nie van af blijven :)
bedankt voor het heerlijke recept

65

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

ik heb gisteren al een nieuwe gemaakt, ja hier kunnen ze er ook niet van af blijven, heb nu een bakblik van 20x30 cm genomen, en hij is mooi gelukt, nu kan ik hem makkelijker in blokjes snijden :P

66

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Heerlijk!! wat een superrecept. Hier mijn versie. Moet wel in kleinere stukken de volgende keer ;) het is nogal machtig.

67

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Na hoeveel tijd kun je de chocolade erover gieten? Bodem is gebakken, caramel erover gegoten dus dat staat nu in de koelkast. Maar moet ik nu echt een nacht wachten voordat de chocolade erover mag of weet iemand na hoeveel tijd het al kan?

Groetjes, Conny

68

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Na enkele uren kan het al hoor.
Maar een nacht is gewoon vaak handiger.

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

69

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Aha, dankjewel ! Ga ik het nu nog doen, kan ik nog ff stukjes snijden voor dat ik naar bed ga ;) En dan morgenochtend proeven !!!!

Groetjes, Conny

70

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ok, dat morgenochtend proeven is toch nog gisteravond geworden ;) en inderdaad, heeeeel lekker !

Groetjes, Conny

71

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Kheb t net in de koelkast gezet. Morgen gaan we verder met de topping.
Maar wat een gespetter en gespatter in me pan voor die vulling. Kheb niet me tond of vingers gebrand, maar me voet!!
Je mot ook niet op blote voeten in de kitchen staan he?

72

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb ze voor het feestje van mijn oudste afgelopen zaterdag (high tea) ook gemaakt. Ik heb ze gemaakt in mijn silicone mini cc-vorm zodat je een 1 (of 2  ;) ) haps koekje had.
Het was een groot succes  :Y . Helaas ben ik de hele middag vergeten foto's te maken van al het lekkers :( .
Groetjes!

Happy Cake Day!

73

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Mmmjam lekker! En ik maar lijnen, maar zodra ik m'n doel bereikt heb, ga ik m'n man hiermee verblijden. En dan zelf n heeeeel klein stukje!

74

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik ga 'm ook maken, hij klinkt te lekker :Y

De chocolade, moet je die au bain marie smelten, of kan dat ook gewoon in een pannetje??

75

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Zou je deze ook in kunnen vriezen?
Lijkt me namelijk zo lekker en we gaan binnenkort een weekendje weg, maar zo'n hele taart meenemen (komt wel op, maar is weer zo jammer van de calorietjes en de kg's)