1

Onderwerp: Vulling monchou en kersenvlaaivulling

Halloo,

Even een vraagje over het vullen van mijn allereerste biscuittaart. Ik wil hem graag gaan vullen met monchou(gemengd met slagroom en suiker) en kersenvlaaivulling. Het liefst ga ik het kapsel 2 keer doorsnijden zodat ik die 2 vullingen in een aparte laag kan doen. Maar stel dat mijn kapsel niet hoog genoeg wordt en ik hem maar 1 keer kan doorsnijden, kan ik dan ook de mounchou en kersenvlaaivulling in 1 laag doen? Gewoon op elkaar zegmaar?

En raden jullie me aan om een dijkje van botercreme te spuiten, of is dat niet nodig bij deze vulling denken jullie?

Alvast bedankt!

Groetjes Sanne

2

Re: Vulling monchou en kersenvlaaivulling

Je kapsel moet dan wel erg laag zijn als je deze maar 1x door zou kunnen snijden. 3 cm of zo. Dan kun je beter 2 x bakken. Volgens mij kan het wel, 2 vullingen in 1 laag,  maar ik zou het niet doen. Ik spuit altijd een dijkje. Mijn taarten zijn strakker en mooier dan wanneer ik geen dijkje spuit.

3

Ik zou wel een dijkje spuiten, en je kunt ze prima op elkaar doen hoor. Ik zou sowieso beide lagen met beide vullen..jamm!

4

ze kunnen prima op elkaar, en een dijkje spuiten raad ik je aan om altijd te doen je taart word strakker en je weet dat je marsepein niet kan smelten!

5

als je de tabellen van hiernaast aanhoudt, dan moet het zeker lukken om de taart 2x door te snijden, wellicht zelfs 3 x.

maar mocht het toch niet zo zijn, dan kan alles ook in 1 laag. een dijkje hoeft niet, als je maar een beetje van de zijkant afblijft. ikzelf doe het eigenlijk altijd, meer als gewoonte.

6

Bij elkaar kan prima! Dat heb ik al geprobeerd. Ik heb wel een dijkje gemaakt, voor de zekerheid.

wonderen bestaan ...

7

Oke oke, bij elkaar lijkt me stiekem wel lekker, gewoon 2 volledige lagen O-)
Maar moet je dan niet een heel hoog dijkje spuiten? Want die kersen zijn al best wel groot, en met ook nog es een laag monchou eronder (of zou ik de kersen onder doen?)komt het toch best snel boven het dijkje uit lijkt me? Of zou dat meevallen?