1

Onderwerp: ronde karton voor onder taart

Hallo,

Ik ben pas nieuw hier en probeer een beetje te leren hoe jullie van alles doen.
Ik moet nog van alles kopen want heb nog bijna niks..

ik had met de taartenworkshop zo'n ronde dingetje voor onder de taart die je
normaal ook altijd hebt als je een taartje haalt bij de winkel. Snappen jullie welke ik bedoel? gewoon wit net als het doosje!

Is dit handig om te hebben? zo plakt het niet ergens aan of gebruiken jullie iets anders als onderzetter?

Groetjes en bedankt alvast

2

Re: ronde karton voor onder taart

Ik vind ze zeker onmisbaar. Niet alleen bij het stapelen van taarten, maar gebruik ze ook voor appeltaarten etc. Je kunt die taartkartonnetjes gewoon bij de webshop bestellen. Ik heb er een hele stapel van thuis in alle formaten..kosten praktisch niks en komen altijd van pas!

Voor de onderste taart bij stapeltaarten kun je trouwens wel beter een hard onderbord gebruiken.

3

Hee bedankt Valy,

ik dacht misschien zijn ze gewoon in de winkels te koop?
ik ben nog naar veel meer dingen opzoek net als spuitzakken (wegwerp)
vormpjes (bloemetjes vlinders enz) had het op de webshop gezien maar vroeg me af of ze ook in winkels worden verkocht. ik las dat vele dingen kopen zoals de ikea enz dus dat is wel en goed alternatief denk ik. maar geldt dat ook voor deze dingen?

4 Laatst bewerkt door dianaatstyle (09-02-2010 08:42)

gewone uitstekers kun je wel bij de blokker,hema xenos en soms de ah kopen
maar je kan ook plastic doppen van melkpakken enz gebruiken in verschillende maten
liniaaltje gebruiken om rechte stroken uit te snijden
je kan ook ijsblokjesvormen vullen met foldant en ff in de vriezer en hopla klaar

stempels koop je gewoon bij de axcion daar verkopen ze ook kleisetjes voor kinderen daar zitten malletjes in en dier uitstekers en malletjes voor fruit
en kosten bijna niks
om parreltjesrand te maken,gewoon een klein dopje gebruiken om uit te steken en dan balletjes draaien worden ze allemaal even groot
kijk ook eens hier op het forum bij 2ehands bakspullen wel moet je dan snel zijn maar soms kun je daar leuke dingen scoren voor weinig geld
veel plezier met deze hobby en wel showen he?
ps weet niet waar je woont maar in utrecht zit de tafel van 18 daar kun je ook dingen kopen
er zijn meerdere winkels in nederland te vinden

5

Aveve/boerenbond heeft ook 1 maat onderleggers en snoepzakken kun je ook vragen bij het kruidvat/etos/... alles met schepsnoep.

[move] ----> taartdecoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs