1

Onderwerp: botercreme help

hoi meiden

ik ben redelijk nieuw hierzo en ga vandaag mijn tweede taart maken maar het wordt mijn eerste die ik ga bekleden met marsepein, nu las ik net dat je met het
bedekken van botercreme een dijkje moet maken wie o wie kan mij uitleggen hoe dit moet en waarom dit moet

gr roxen

2

Re: botercreme help

Zover ik weet maak je alleen een dijkje als je een vulling gebruikt die uit kan lopen omdat het te zacht is. Een dijkje is eigenlijk een rand aan de buitenkant van je laag waardoor je de laag verder kan vullen aan de binnenzijde van het dijkje met bijvoorbeeld aarbeienmouse. Zo loopt je vulling niet uit. Een dijkje maak je meestal van botercreme 1:1 dat is het meest stevige bijvoorbeeld 200 gram boter en 200 gram peodersuiker, verder geen ingedi

3

Ik deed eerst ook altijd alleen een dijkje wanneer mijn vulling 'nat ' was. Maar nu eigenlijk altijd. Mijn taarten worden mooier en rechter, dus ook strakker. Bc maak je door eerst de boter romig te mixen en dan de gezeefde poedersuiker erdoor. Dan 10 mixen. En de bc is klaar! In een spuitzak doen en langs de rand spuiten. Dan vullen en de volgende laag erop.

4

Je kunt dezelfde botercreme (1:1) gebruiken als bij het afsmeren. Ik maak geen dijkje als ik jam gebruik. Die moet je gewoon niet tot de rand smeren. En als ik de botercreme van de mix gebruik maar ik ook geen dijkje. Je kunt het dijkje het beste aanbrengen met een spuitzak, en als je die niet hebt een diepvrieszakje. Die vul je dan en dan knip je een stukje van de punt af. Dan kun je ook een dijkje spuiten.

5

Op felicitaartjes staat bij de how-to een duidelijk voorbeeld hoe je dat doet, een dijkje maken en vullen.