1

Onderwerp: eerste taart met impressiemat

Hoi,

Aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh, wat een werk zeg zo'n impressiemat. Ik ben geloof ik een paar ons lichter en met meer spierballen vanwege het steeds opnieuw uitrollen van de marsepein omdat het niet lukte.

Ik heb verschillende how to's bekeken (ook via links van deze site), het lukte me gewoon niet om het egaal te krijgen. Ik heb een siliconen impressiemat en op youtube werd er een gebruikt van plastic. Ik heb wellicht elke mogelijke manier gebruikt, van me afrollen, naar met toerollen etc,. Uiteindelijk heb ik maar op plekken waar er geen afdruk was nogmaals overheen gestreken (het was inmiddels half tien s'avonds). Dussss hieronder het resultaat en ALLE tips zijn welkom.

Groetjes, Siep

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HQR7IW4D-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7HXCOXHB-D.jpg

2

Re: eerste taart met impressiemat

Ik kan je met TIPS niet echt helpen, ik ben  ook nog maar NET in de taarten,
maar ik vind hem er super-leuk uitzien.....

3

ik had dat you tube filpje van iemand van het forum gezien maar nu weet ik haar naam niet meer maar dat heeft bij mij goed geholpen.
Ik heb hem vorige maand gekocht en meteen uitgeprobeerd maar bij mij ging het prima (boven mijn verwachting moet ik zeggen).Ik had verwacht dat ik zeker een paar keer moest oefenen.

Ingrid
make cupcakes not war

4

leuke taart.
ik weet niet of je met een silicone mat ook je smoother kunt gebruiken maar bij die plasticen leg ik mat op marsepein en dan ipv  met roller druk ik zelf met smoother het patroon er in, met roller schuift ie bij mij steeds. misschien kan het ook zo met silicone mat

5

hij is toch mooi geworden?? en weet nog dat ik de eerste keer marsepein uitrolde, wat een drama, wel 10 keer over moeten doen geloof ik en dan was dat nog gewoon een gladde rol, hahaha, maar goed oefenen, dan gaat het vast snel soepeler

6

Ik heb dezelfde mat en liep ook tegen dit probleem aan. Ik heb de mat ook op mijn marsepein gelegd en aangedrukt. Die smoother lijkt mij ook een goed idee. Succes ermee

7

Ik leg hem op het fondant of marsepein en druk hem dan aan met de bolling van mijn handen dat gaat perfect . Ik heb het eerst met de deeg roller geprobeert maar dat was mij ook drama ;-) ......kwestie van uitproberen denk ik .Gr. Chantelle

8

Bedankt voor jullie reacties en het meedenken.

Ik ga het inderdaad ook proberen met een smoother. Op het youtubefilmpje zag het er zo makkelijk uit, maar er zit waarschijnlijk  wel verschil tussen een plastic en siliconen impressiemat als het gaat om het inrollen van de print (de eerste keer trok ik de hele mat mee :):)  ). De volgende keer ga ik ook de marsepein wat dikker uitrollen, de taart is namelijk wel lichtelijk aan het scheuren gegaan aan de zijkant (uiteraard geen foto van genomen :)  ).

volgens mij is dat filmpje van kwebbeltje