1

Onderwerp: Uitkomen met decoraties?

Hoi allemaal,

Wat ik me al een tijdje afvraag is het volgende:

Ik zie regelmatig taarten voorbij komen met bijvoorbeeld ruitjes. Hoe weet je nu dat je rondom uitkomt met de ruitjes? Snappen jullie wat ik bedoel?

Je begint ergens met het plakken van de ruitjes aan de zijkant en hoe weet je dan dat je op een hele uitkomt? Is dit uit te rekenen?

Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden.

Groet,

Sandra

2

Re: Uitkomen met decoraties?

Ik heb me dat ook al een tijdje afgevraagd dus ik lees ff mee.

Volg je hart...want dat klopt!

Gewoon uit proberen. Ik begin gewoon ergens en als ik niet mooi uitkomen dan verschuif ik ze iets...

I'm not bossy, I just have better ideas...

4

Taarten van abel........meten is weten hhahaha.......maar ik vraag het me ook af of iedereen dat gewoon gokt hoor dus ik lees mee!

Bloemetje schreef:

Gewoon uit proberen. Ik begin gewoon ergens en als ik niet mooi uitkomen dan verschuif ik ze iets...

Zitten ze niet meteen vast dan? Bij wit met rood bijv. kan dat toch niet i.v.m. vlekken?

Ik lijm ze pas vast als ik de uiteindelijke uitkomst heb! Ik werk met marsepein en door het vet dat erin zit kan ik ze er tegenaan houden tot ik lijm.

7

Ik verschuif nix. Daar waar het niet helemaal uitkomt, dat wordt de achterkant!

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

8

ik heb een centimeter in mijn taartspullen doos zitten. omtrek meten van je taart en delen door wat je ook maar van plan bent lijkt me. maar goed heb nog nooit zo iets gedaan (dan bakpapier opmeten)

9

Meestal hoop ik dat het goed gaat en 'bid ;)' ik heel hard terwijl ik bezig ben en met een beetje smokkelen lukt dat ook wel.
Maar ik heb bij deze bruidstaart geinspireerd op de trouwkaart geloof ik net zo lang gedaan over het rekenwerk als over de taart zelf, hahaha
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YIXVQ4W6.jpg

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

10

Teiget schreef:

Ik verschuif nix. Daar waar het niet helemaal uitkomt, dat wordt de achterkant!

Hahahahaaa, moest heel hard lachen doe het nl. ook zo.

11

Het is heel makkelijk uit te rekenen. De omtrek van je taart is nl 2 pi r.
pi is ongeveer 3,14 ,r is de straal (helft van de doorsnee) .

Bij een taart van 20 cm doorsnee  is de omtrek dan 2 x 3,14 x 10 = 62,8 cm

Als je weet hoe breed je decoraties zijn, kun je zo uitrekenen hoeveel je nodig hebt.

12

En als je niets snapt van pi? :lol:

13 Laatst bewerkt door irene71 (07-02-2010 10:10)

Ik snap ook niets van pi hoor, daar had ik pa altijd voor.
Hij rekende het elke keer voor mij uit, maar inmiddels kan ik het zelf gelukkig ook

dus als je niets snapt van pi dan doe je 6,28 x de helft van de doorsnee van je taart.

Bij een taart van 20 cm doorsnee is dat dus 6,28 x 10

snap- pi ?

14

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Toen ik het verhaal over pi begon te lezen ging bij mij het licht uit aangezien ik geen rekenwonder ben. Echter de uitleg die daarop volgde snapte ik wel.

Binnenkort maar eens uitproberen.

Groetjes en fijne zondag.

Sandra

15

volgens mij gaat die redenatie van pi niet helemaal op omdat als je bekleed hebt je doorsnee van je taart altijd iets groter wordt. (maar als je je doorsnee op meet en dan het pi gebeuren klopt het wel)

overigens is pi x d ook mogelijk. d is doorsnee. (meten van buiten kant-buitenkant over het midden) en mocht je de oppervlakte willen weten pi x r kwadraat =3,14x(rxr) (ronde bakvorm) en als je die maal de hoogte doet heb je de inhoud.

16

Vroeger op school zei ik altijd: ik hoef dat pi-gedoe niet te onthouden, dat gebruik ik toch nooit meer. Nou, dat blijkt... ;)

17

Ik denk altijd aan de wijze woorden van Inge tijdens de cursus "Bruidstaarten" in wormer..

"Elke taart heeft een achterkant"  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

18

En goed decoreren is goed kunnen verbloemen... ;)
Ik denk sowieso dat een taart voor je buurvrouw iets anders is dan een taart voor een bruiloft.
@teiget hahaha.

*mijn leven is een geordende chaos*