1

Onderwerp: Vraagje over de PME Deep Round Cake Pan

Vraagje: Ik maak altijd zelf mijn biscuitdeeg, ik zou graag willen weten hoeveel eieren/bloem/suiker je nodig hebt voor deze vorm. Vandaag heb ik 10 eieren, 300 gr suiker, 2 zakjes vanille suiker, 250 gr bloem, 50 gr maizena, klein snufje zout gebruikt. Ik heb hem 40 min in een voorverwarmde oven gezet (temp lopend vanaf 140 naar 180 graden) Het eind resultaat een halve taart. Wie kan mij helpen?

2 Laatst bewerkt door AnitaH (06-02-2010 18:24)

Re: Vraagje over de PME Deep Round Cake Pan

Ik gebruik de bakpannen van PME 10cm hoog, voor 30 cm. gebruik ik 9 eieren, 280 gram suiker, 235 gram zelfrijzend bakmeel, 45 gram maizena, snufje zout.
Daar zou het toch mee moeten lukken. Bij mij worden ze zo'n 7 cm. hoog...

Ik verwarm ook m'n oven voor en bouw de temp. ook op vanaf 140 graden (hetelucht). De tip die mij ook heeft geholpen is splitsen van de mix bij grote hoeveelheden. Ik mix namelijk met een handmixer en doordat het zo'n grote hoeveelheid is komen m'n gardes onder de mix, op die manier komt er geen lucht meer bij, als je de mix in twee

ik maak ook zelf
als je ff water in je bakvorm doet en dan dus weet hoeveel liter erin gaat
reken per halve liter water 1 ei
25 gr bloem[geen zelfrijzend] 30 gr bakkerspoedersuiker en 5gr myzena
op 5 eieren gebruik ik 1 zakje vanillesuiker en een klein beetje zout

Dan heb ik ook nog een vraag over het  biscuitdeeg!
Ik doe alles zo als het recept zegt, maar ik krijg geen luchtig gebak.
Hij is dan vrij vast, ik heb er inmiddels 7 gemaakt en alle 7 het zelfde!

Wie helpt mij verder!!!!

5

goed mixen is bij mij het tovermiddel!! ik los mijn eieren en suiker au bain mairie op tot 37 graden en daarna 10 min mixen tot luchtig beslag op hoogste stand. Daarna voorzichtig bloem erdoor heen spatelen in 3 delen, dan krijg ik altijd een perfecte hoge luchtig biscuit!

succes!

groetjes,
Marije