1

Onderwerp: Welke bakvorm heb ik hier voor nodig?

Ik zou heel graag van dit soort gebakjes willen maken : http://www.planet-cake.com/page3.htm

Rond en/of vierkant..

Maar welke bakvorm heb ik hier voor nodig? Is die in de webshop te koop?

Alvast bedankt!

2

Re: Welke bakvorm heb ik hier voor nodig?

ik heb weleens op beursen siliconen bakvormen gezien met bijv. 6 kleine ronde vormen erin, zodat je kleine taartjes kan maken. ik zou niet weten welke bakvorm dat precies is in de webshop.

als ik erover nadenk, denk ik eerder dat een soort souffle-bakjes ook wel zou moeten kunnen. Bij de hema hebben ze die van 8,5 cm doorsnee, en het bakken gaat daar prima in. ik geloof dat ze 1,50 euro per stuk kosten ofzo..

heb je hier wat aan??

3

dummiedegum schreef:

ik heb weleens op beursen siliconen bakvormen gezien met bijv. 6 kleine ronde vormen erin, zodat je kleine taartjes kan maken. ik zou niet weten welke bakvorm dat precies is in de webshop.

als ik erover nadenk, denk ik eerder dat een soort souffle-bakjes ook wel zou moeten kunnen. Bij de hema hebben ze die van 8,5 cm doorsnee, en het bakken gaat daar prima in. ik geloof dat ze 1,50 euro per stuk kosten ofzo..

heb je hier wat aan??

Ah oke, krijg je de cake/bescuit er dan wel gemakkelijk uit? Ben bang dat ze in zo'n bakje of bakvorm helemaal vast blijven zitten..?

4

Voor allebei is er een bakblik van alan silverwood
http://www.alansilverwood.co.uk/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/.pond/122824web.jpg.w300h233.jpg  en http://www.alansilverwood.co.uk/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/round_cup_cake_tin.jpg  en er is ook nog een van alan silverwood de je allemaal verschillende maten vierkanten kan maken.  Je kan ze volgens mij allemaal bij ellens creative cakes kopen. 

En veel goedkopere methode is zelf een vierkant taart in stukken snijden... voor ronde kan je een kleine bakring (van bijv hema) gebruiken.  Alleen dan zit je wel met veel kruimels..
Ook is er een hele kleine bakblik van PME 7.5cm.  Maar dat is wel veel bakken in een blikje of een stuk of 9 in een keer kopen.

5

Canadesje schreef:

Voor allebei is er een bakblik van alan silverwood
http://www.alansilverwood.co.uk/sitebui … 00h233.jpg  en http://www.alansilverwood.co.uk/sitebui … ke_tin.jpg  en er is ook nog een van alan silverwood de je allemaal verschillende maten vierkanten kan maken.  Je kan ze volgens mij allemaal bij ellens creative cakes kopen. 

En veel goedkopere methode is zelf een vierkant taart in stukken snijden... voor ronde kan je een kleine bakring (van bijv hema) gebruiken.  Alleen dan zit je wel met veel kruimels..
Ook is er een hele kleine bakblik van PME 7.5cm.  Maar dat is wel veel bakken in een blikje of een stuk of 9 in een keer kopen.

Wauw die zijn mooi zeg! Maar wel erg aan de prijs inderdaad.

Die bakring van de hema, gebruik je die door uit een gebakken bescuit dan ringen te steken? In principe hetzelfde idee als een vierkante taart in blokken te snijden. Maar je krijgt dan inderdaad zoveel kruimels.. :S

6

Zou je bijvoorbeeld deze grote muffinpan kunnen gebruiken?

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1638

Of krijg je ze er dan niet uit..?

7

Je zou et wel kunnen probeeren.  Gewoon goed invetten en komen ze erzo uit. Ik dacht ook ohh dat wordt een drama met de kleine PME blikje.. maar ook uit de komen de taartjes zo uit. 
En ja de bakring als uitsteker gebruiken.

8

Ik dacht net aan iets geks..
Et is mogelijk om in blikjes te bakken (dus van tomaten en zo) Ik zag ooit iets in een topic erover maar kan et niet zo snel vinden. 
Ik heb wel deze topic gevonden... http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=40231  je zou de idee van suz@nne kunnen gebruiken en dan daar in bakken.

misschien maatje 10*10*7.5 cm?  (vierkante vorm)

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

10

Mij lijkt het uitsteek idee van Canadesje toch wel ideaal.. en die kruimels.. ik roep..

CAKEBOLLETJES :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

11 Laatst bewerkt door misty (06-02-2010 23:06)

Ik heb bij de v&d een siliconen vorm gekocht voor kleine gebakjes.Het is geen muffinvorm.Hij is hoger en helemaal rond(snap je het nog??)(Ze zijn zo rond net zoals de laatste foto van canadesje
Die kostte 9,95.Nadeel alleen is dat het er maar 6 naast elkaar zijn.Dus als je er veel moet bakken ben je wel even bezig.Of je moet er tig van kopen.
Ik zelf vind het niet zo erg,want mijn oven is niet zo groot.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

12

je kan heel goed in een limondadeblik bakken waar je met de blikopener de bovenkant afhaalt (dat heb ik eens gezien voor een flesvorm) als je er meer af zou halen zou je kleine ronde vormpjes hebben (maar wel een scherp randje aan je  bakvorm :D)

Alles goed???? nee 3 fout

13

hoi marion,
bij mij ging het prima, wel ingevet met bakspray van dr oetker..

14

misty schreef:

Ik heb bij de v&d een siliconen vorm gekocht voor kleine gebakjes.Het is geen muffinvorm.Hij is hoger en helemaal rond(snap je het nog??)(Ze zijn zo rond net zoals de laatste foto van canadesje
Die kostte 9,95.Nadeel alleen is dat het er maar 6 naast elkaar zijn.Dus als je er veel moet bakken ben je wel even bezig.Of je moet er tig van kopen.

Heb je deze laatst noge gekocht? Het klinkt als iets wat ik zoek..

Misschien stomme vraag maar, moet je een silicone vorm ook invetten?

15

dummiedegum schreef:

hoi marion,
bij mij ging het prima, wel ingevet met bakspray van dr oetker..

Een muffinbakblik?

16

Marion87 schreef:
misty schreef:

Heb je deze laatst noge gekocht? Het klinkt als iets wat ik zoek..

Misschien stomme vraag maar, moet je een silicone vorm ook invetten?

Ik heb het vorig jaar voor de kerst gekocht en je moet ze wel heel licht invetten.Maar ik maak ook een kruisje van  bakpapier.Dan kan ik het er makkelijker uithalen.Het is een hele zware kwaliteit siliconen.
Ik zal anders morgen even een foto maken,als ik het niet vergeet.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

17 Laatst bewerkt door dummiedegum (08-02-2010 08:12)

nee, het soufl