1

Onderwerp: Marsepein in de oven

Ik wil graag een strik maken van marsepein, nu heb ik in een rubriek gelezen dat iemand de marsepein hard maakte in de oven.
Hoe gaat dat in zijn werk?

2

Re: Marsepein in de oven

Ik heb mijn  tiara proberen te drogen in de oven en dat gaat alleen als je hem helemaal koud zet en op blazen, maar als hij al iets verwarmt is dan smelt het. Maar het werk dus niet echt.

3

Anjo2957 schreef:

Ik wil graag een strik maken van marsepein, nu heb ik in een rubriek gelezen dat iemand de marsepein hard maakte in de oven.
Hoe gaat dat in zijn werk?

Op zich zou het lukken als het fondant zou zijn.. maar marsepein bevat veel vet en dan heeft het in de oven zetten weinig tot geen effect.. ook tylose helpt dan nagenoeg niet.

Maak de strik van fondant en het liefst al zo'n 3-4 dagen van te voren.. dan weet je zeker dat de lussen hard zijn.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Hoi anjo

Laatst wilde ik van marsepein zonder tylose vlinders maken die wat rechtop moesten blijven staan. Ik had er wat haast mee omdat ze 's middags al opgegeten zouden worden. Ik heb ze toen met een kartonnen vormpje in de oven gelegd op 50C. Na een uurtje waren ze al redelijk hard. Heb hier ook wel eens gelezen dat je de ovendeur dan open moet laten. Heb ik niet gedaan, maar is misschien wel beter.
Ik heb ook deze week een strik gemaakt van marsepein zonder tylose en dat ging eigenlijk prima. Zondag gemaakt en vrijdag in elkaar gezet. Op keukenpapier laten drogen en af en toe omkeren. De strik heeft 2 dagen op de taart gestaan voordat hij op was en is niet ingezakt.
hoop dat je hier wat aan hebt. succes

5

Geweldig!
Bedankt voor je advies
Ik gaat het zeker zo doen!