1

Onderwerp: botercreme voor vulling ook als afwerking?

Hallo,

kan ik de botercreme die ik als vulling heb gebruikt ook gebruiken om af te smeren?

Alvast bedankt.

Groetjes
ramsan

2

Re: botercreme voor vulling ook als afwerking?

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je een heel eind.

Botercreme van 50% poedersuiker en 50% roomboter wel............als je de mix van de webshop gebruikt niet omdat daar water bij zit, en dus je fondant of marsepein gaat smelten.........succes!

3 Laatst bewerkt door Pooh (06-02-2010 10:52)

Ik zeg 'ja', maar er zijn er ongeveer net zo veel, zo niet meer die 'nee' zeggen.
Het is wel veiliger om af te smeren met 1:1, dan heb je minder kans op smelten.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

oke, dank jullie wel. denk niet dat ik het ga doen, kan beter het zekere voor het onzekere nemen, toch!

5

Karin09 schreef:

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je een heel eind.

Botercreme van 50% poedersuiker en 50% roomboter wel............als je de mix van de webshop gebruikt niet omdat daar water bij zit, en dus je fondant of marsepein gaat smelten.........succes!

Nou ben ik een beetje in de war.
Kan ik mn kapsel niet afsmeren met de botercreme mix?
Waar moet ik hem dan mee afsmeren? Eigengemaakte botercreme?
Ik had nl net botercreme gekocht, en op zich bij mn stapeltaart van vorige week ging het prima.

Groet Mar

Groetjes Marianne

Ik gebruik ook om af te smeren maar ik maar ik laat wel de helft water weg, ik maak hem 100 gr mix 100 gr suiker 100 gr water 100 gr roomboter en 100 gr margarine.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

7

Maar bij de mix moet toch alleen maar boter nog en poedersuiker?
Ik heb daar volgens mij nooit water bij gedaan.
Dan moet het toch wel goed zijn om een taart mee af te smeren?

Groetjes Marianne

8

De funcakes mix die ik gebruik (en met mij vele :) ) daar moet water bij. Bij de mix dus poedersuiker en water doen. Met garde kloppen. Minstens een uur laten staan en dan pas mengen met de boter. Deze gebruik ik alleen om te vullen (met evt smaakje). De 1:1 gebruik ik alleen om af te smeren. Maar quatijd maakt het niks uit hoe lang je er mee bezig bent. Ik mix bij beide ong. 10 minuten