1 Laatst bewerkt door Sigrid (22-05-2007 12:30)

Onderwerp: Idee gezocht voor vriendenweekend

Over iets minder als twee weken hebben we weer een vriendenweekend en ik heb gezegd dat ik wel een taart maak (kan ik mooi oefenen, mijn bestelling uit de webshop is zojuist bezorgd dus mijn handen kriebelen om te beginnen :Y).

We gaan al een jaar of 13 met z'n allen (15 man) jaarlijks een weekend weg waarbij steeds 4 mensen het weekend organiseren en voor de rest is het dus een verrassing.
Nou wil ik graag (voor zover mogelijk) een toepasselijke taart maken. Ik zit te denken om 15 hoofdjes te boetseren (hopelijk vaag lijkend ;)) en die rondom te plaatsen (op de taart) en in het midden een huis te puzzelen of een lange eettafel of ....

Ik weet het niet zo goed dus. Wie kan me op weg helpen? Ik ben nog een beginneling dus al te ambitieus moet het niet zijn. En hoe ver van te voren kan ik beginnen met boetseren en/of puzzelen? Ik zou het liefste nu al beginnen maar ik ben bang dat alles dan keihard en uitgedroogd zal raken.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: Idee gezocht voor vriendenweekend

Hoi Sigrid!
Wat leuk zo´n weekend weg met z´n allen! Ondanks dat je niet alles weet, weet je wel waar je naar toe gaat? of dat ook niet? Dan zou je bijvoorbeeld nederland kunnen maken op je taart ( de kaart, grof) en dan de plek aanprikken en of de provincie in een opvallende kleur. Of als je naar de eilanden gaat, deze maken en dan een blauw onderbord als zijnde de zee.  Of gewoon een gezellige taart met bloemen en of vlindertjes en dan er op zetten van: lekker weekendje weg of zo.
In iedergeval al veel plezier gewenst met het bakken en uitpakken van je pakketje, want dat vind ik ook zo leuk!

3

Re: Idee gezocht voor vriendenweekend

Ik vind eigenlijk 15 hoofdjes boetseren al behoorlijk ambitieus hoor! Puzzelen kun je nu al doen, dan bewaar je je puzzel in de vriezer. Wel opletten dat 'ie plat ligt en er geen zakken patat bovenop gooien :s (ik zeg dit niet zomaar, als je begrijpt wat ik bedoel :D )

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Re: Idee gezocht voor vriendenweekend

Nederland puzzelen is op zich een leuk idee, maar de bestemming is inderdaad ook een verrassing :).

Die 15 hoofdjes vind ik zelf ook best ambitieus hoor ;), maar het moet ook wel een beetje een uitdaging zijn natuurlijk. Ik ga het ook proberen, wordt het niets dan komen ze gewoon niet op de taart.

Weet iemand waar ik een voorbeeld kan vinden van een leuk (doch simpel :)) huis (beetje cottage-achtig)? Ik heb via de zoekfunctie en via google al geprobeerd om iets te vinden maar dat leverde eigenlijk niets (of te veel) op. Ik weet dat ik verschillende gepuzzelde huizen voobij heb zien komen in de albums, maar die kan ik nu natuurlijk niet weervinden :(.

Als alles mislukt (ik heb nog niet eerder echt iets gepuzzeld) maak ik inderdaad een taart met bloemen, ik heb net een margriet decoflex-vorm uitgepakt :lol:.

En Carin, ik zal opletten hoor! :lol: Ik begrijp heel goed wat je bedoeld, je zult wel stevig gemopperd hebben!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik hoop dat er nog wat komen!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!