1

Onderwerp: CC's gebakken in muffin-blik, maar papiertjes klappen dubbel :(

Hallo Allemaal,

Ik ben een beginnende CC-bakker. Vandaag heb ik ze voor het eerst in een muffin blik gebakken. Maar dan klappen dus de papiertjes dubbel en gaan dus een beetje naar binnen waardoor ze niet mooi rond blijven. Gelukkig worden ze wel ronder als ze in de oven gaan maar toch zijn er een aantal die niet helemaal mooi rond zijn.
Ik heb de gewone maat cups gebruikt en een gewone standaard maat bakblik.
Is dit op een manier te voorkomen?

Alvast bedankt

2

Re: CC's gebakken in muffin-blik, maar papiertjes klappen dubbel :(

Hoi,

Is het net of je muffinblik te klein is voor je bakingcups (papiertjes) waardoor er een vouw inkomt?

Welke bakingcups en welk muffinblik heb je gebruikt?
Ik gebruik wilton bakingcups in een wilton bakblik. Als ik het bakblik van bijvoorbeeld Xenos gebruik, dan vouwen mijn wilton bakingcups ook dubbel. Lijkt wel of de bakingcups dan te groot zijn.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

3

Hoi Sabine,

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb inderdaad wilton backingcups gebruikt in een bakblik dat ik bij de Albert Heijn heb gekocht.
Er komt dan een vouw in.....jij beschrijft het iets duidelijker dan ik hahaha.

Dus dan dan maar snel een wilton bakblik aanschaffen :-)
Of eerst een ander merk bakingcups uitproberen.....Heb jij daar ervaring mee?

Groetjes Lennie

4

Kijk bij het kopen van de bakingcups naar de maat.. er zijn verschillende maten..
Meet de onderkant van je bakvorm op (het rondje zeg maar) en bepaal aan de hand daarvan welke bakingcups je nodig hebt.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!