51

Re: marshmallowfondant

jawel hoor en je proeft er niets van. heb van de week een pot crisco gekocht bij de makro en zie dat het gewoon ook vegetarisch vet is... dus frietvet is niet eens zo gek.

als ik mijn mmf maak laat ik m een nachtje rusten: 1 omdat ie dan niet meer zo naar poedersuiker smaakt en 2 omdat hij dan makkelijker werkt.

ben wel benieuwd wat je er van vind wanneer je hem over de taart heen gooit ;) . klein tipje: wanneer je merkt dat hij toch erg elastisch is (veel terug trekt en niet dun genoeg uit te rollen is) probeer het met een beetje vet dat je er doorheen werkt.

gr lon

gr lon

52

Blondsnoepje schreef:

@ Lon
ik dacht dat frietvet niet kon eten... dus ik dacht daarom olie te gebruiken!

Het vet dat aan je patatje blijft hangen eet je toch ook op!  ;)

Dat is toch een TAART waard!

53

hoi iedereen!
ik lees al deze berichten over MMF en ben een beginner.
ik weet dat marsepijn en fondant best wel duur zijn, en MMF lijkt dus wel heel handig,
maar is het wel gewoon goed om taarten mee te bekleden? het lijkt een beetje TE handig, aangezien fondant en marsepijn in verhouding een stuk duurder zijn.
ik las ook ergens in deze rubriek ook een bericht van iemand die schreef over speciaal poedersuiker van de bakker, is dat nodig en waar zou je dat dan precies kunnen halen?
ik weet dat deze rubriek een (paar) jaar oud is, dus ook hoop dat iemand toch hierop reageert. ;)
groetjes, marlou

54

marlou75 schreef:

hoi iedereen!
ik lees al deze berichten over MMF en ben een beginner.
ik weet dat marsepijn en fondant best wel duur zijn, en MMF lijkt dus wel heel handig,
maar is het wel gewoon goed om taarten mee te bekleden? het lijkt een beetje TE handig, aangezien fondant en marsepijn in verhouding een stuk duurder zijn.
ik las ook ergens in deze rubriek ook een bericht van iemand die schreef over speciaal poedersuiker van de bakker, is dat nodig en waar zou je dat dan precies kunnen halen?
ik weet dat deze rubriek een (paar) jaar oud is, dus ook hoop dat iemand toch hierop reageert. ;)
groetjes, marlou

Hey Marlou,

Het is idd goedkoper, alleen wel lekker kliederen tijdens het maken. ikzelf vind zelfgemaakte prettiger werken dan kant en klare.... omdat ik deze op de voor mij werkbare dikte kan maken, door meer of minder water toe te voegen.

Ik gebruik altijd gewone poedersuiker uit van die bussen in de winkel, werkt super

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes Lonneke

gr lon

55

Dank je wel lonneke!! Ik zal kijken of mijn mmf gaat werken  :)

56 Laatst bewerkt door Tante Tien (25-02-2012 17:59)

Wat ontzettend geinig om deze topic uit het jaar-kruik te lezen zeg. Vooral bijzonder om te lezen wat sommigen onder ons, ik noem geen namen, in een aantal jaren hebben geleerd. En hoe!
Ik ga het recept ook eens uitproberen, gewoon voor de gein.

Tieneke

Ik heb het gisterenavond gemaakt en geprobeerd te verwerken. Gaat prima. Het is zo klaar en verwerkt heerlijk. Het is lekker zacht. Je kunt het op crisco inderdaad heel dun uitrollen. Toch vind ik marsepein lekkerder smaken.

Het werkt ook heel goed om er bloemen mee te maken, je kunt het heel erg dun frillen! Ik word steeds enthousiaster.

57

Marlou, suikerbakkerspoeder hebben ze van Funcackes, o.a. bij de Makro en de Jamin.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart