26

Re: marshmallowfondant

mss kan je het dan au bain marie smelten?

27

ik heb het wel eens geprobeerd toen ik bij m'n ouders was en daar de magnetron voor reparatie weg was.
Ik had het inderdaad au bain marie, gewoon een pan heet water en dan een bakje met marshmallows erin, dat ging prima, als ze maar smelten.

Mijn website: Presentaart

28

Hoi Nelleke,

Ja hoor, je kan het ook mbv de oven maken. Bakkersdochter doet het ook zo. Zij zet het schaaltje met marshmallows met de hoeveelhied water uit het recept in de oven. Even erbij blijven tot ze opzwellen. En dan kun je het uit de oven nemen. (let op je vingers).

Succes ermee!

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

29

het is goed gelukt Lonneke.... bedankt he...

30

ik heb gepropbeerd en lukt :D
geen plakken!! bedankt voor een tip :)

\

31 Laatst bewerkt door moe45 (06-07-2007 21:25)

Kan je tylose in mmf doen. :nooo   :Y                 Mijn mmf is heel goed gelukt .      :D

32

Nou ik heb het net gemaakt, wat een werk zeg, eerste portie helemaal mislukt....had ik te snel in de handen gepakt, resultaat ik zat er zelf helemaal onder maar kon der niets meer mee...

2de poging wel gelukt, tenminste heb het nog niet gebruikt, maar de keuken is ontploft....

33

Als het marshmallowgoedje uit de magnetron komt doe ik het in de kennie. De kom en de deeghaak heb ik goed met crisco ingesmeerd en het grootste gedeelte van de poedersuiker al in de kom gedaan.
Even laten draaien op de middelste stand tot ie alleen nog maar een bal ronddraaid en dan op het aanrecht, dat ook voorzien is van een laagje crisco, verder doorkeden met m'n handen. Zo heb je niet het hele erge geklieder en kun je toch de juiste consistentie maken!
Werkt als een trein...

Dat is toch een TAART waard!

34

Wat is voor jullie de juiste consistentie? Ik kom namelijk steeds uit op een vrij stugge lading fondant. na even is de magenetron kan ik er zeker mee werken, maar is dit normaal?

Ik maak het zonder criso, volg het eerder genoemde recept. Zorg voor een flinke stapel poedersuiker op het aanrecht blad daarboven op de zachte marshmallows (met al een beetje suiker er door geroerd) en dan met je handen scheppen goed zorgen dat er altijd suiker zit tussen de marshmallow's en het aanrechtblad en je handen.

35

@gwen: ik had hetzelfde probleem en heb ietsje extra water toegevoegd en tada bewerkbare fondant zonder het in de magnetron te hoeven doen :D

laat je t effe weten of je t al ontdekt hebt of dat t ook bij jou werkt?

groetjes Lonneke

gr lon

36

Ik geloof dat ik morgen toch ook even langs de Lidl fiets!
Ben benieuwd of het me lukt om mijn eigen fondant te maken :D Met alle tips moet dit toch gan lukken ;)

37

Hee,

Ik heb een vraagje over de MMF. Of eigenlijk 2:

- Hoe lang kun je het na bereiden bewaren en hoe doe je dit het makkelijkst/best?
- Kun je de fondant ook voor koekjes gebruiken? En hebben jullie daar eventueel nog tips voor?

Alvast beadankt!!

Jeetje hoe lang kan je het bewaren. Ik heb het hier al een hele tijd in de kast liggen en het is nog steeds goed. Het is natuurlijk een bonk suiker daar wordt je niet goed van.

Wat betreft de koekjes begrijp ik niet goed wat je bedoelt.

39

BrigitteA schreef:

- Hoe lang kun je het na bereiden bewaren en hoe doe je dit het makkelijkst/best?

Je kunt de MMF zo lang bewaren als de houdbaarheidsdatum op de zak van de marshmellows. (das meestal heel lang)

Wat betreft de koekjes, daar heb ik geen ervaring mee.

Dat is toch een TAART waard!

40

Ik ga het dan toch maar weer een keer proberen,  :)  ik was al over gestapt op marsepein en gewone fondant, maar de gekochte fondant vind ik echt niet lekker, en met de marsepein heb ik soms wat smelt probleempjes, bedankt voor de tip van het water.

41

Bedankt voor het antwoord over de houdbaarheid! Wel super dat je het zo lang kan bewaren  :)

Nu heb ik alleen nog de vraag over de koekjes. Ik heb nog nooit koekjes bekleed en nu las ik dat je dit met marsepijn en fondant kan doen? Maar kun je dit  ook doen met MMF en zijn er dan nog dingen waar ik op moet letten??

42

hoi hoi ik ben nog even aan t toveren geweest ivm de 'stugheid' van mijn mmf. doe er nu een stukje hard vet door, en dan is tie een stuk fijner om mee te werken. :)

gr lon

gr lon

43

BrigitteA schreef:

Bedankt voor het antwoord over de houdbaarheid! Wel super dat je het zo lang kan bewaren  :)

Nu heb ik alleen nog de vraag over de koekjes. Ik heb nog nooit koekjes bekleed en nu las ik dat je dit met marsepijn en fondant kan doen? Maar kun je dit  ook doen met MMF en zijn er dan nog dingen waar ik op moet letten??

Koekjes bekleden: http://www.koek-it.nl/c-727641/koekje-m … versieren/

En fondant/mmf/marsepein.............waarom zou je koekjes niet met MMF kunnen bekleden?

44

fluppyduck schreef:

hoi hoi ik ben nog even aan t toveren geweest ivm de 'stugheid' van mijn mmf. doe er nu een stukje hard vet door, en dan is tie een stuk fijner om mee te werken. :)

gr lon

Wat bedoel je dan met 'hard vet'? Crisco of iets anders?

45

frietvet :D  enne je proeft er  niets van  ;) maar met crisco schijnt het ook te kunnen heb t alleen niet in huis en moest even wat he...
gr lon

gr lon

46

Hey allemaal,

ik heb gister zeer enthoussiast mmf gemaakt en laten proeven aan mijn buurvrouw die vond het erg poederachtig... weet iemand wat ik daaraan zou kunnen doen?

Tijdens het kneden heb ik af en toe zonnebloemolie toegevoegd zodat ik niet continu bleef plakken.

ik had een 300gr marshmallows en +/- 800gr poedersuiker .

Iemand ideeën of tips?

Alvast bedankt! Maureen

47

Haha, dit topic is echt uit het jaar kruik. En ik kan het nog steeds niet.  :lol:

Ik moet zeggen dat ik daar nooit last van heb. Het enige dat ik nu zou kunnen bedenken is dat het door de olie komt, want dat gebruik ik niet.

Maar misschien weten de andere dames daar antwoord op.

49

@ Wendy: daaruit blijkt wel dat het toch niet zo makkelijk is als het lijkt ;)  :)
@Blondsnoepje: in zonnebloemolie zit veel vocht, je kunt beter hard vet gebruiken zoals crisco of (klinkt erg gek) hard frietvet.

ik maak het voortaan op de volgende manier en mensen waar ik de taartjes voor maak met de mmf vinden het heel lekker:

470 gr poedersuiker
220 gr marshmellows
32 gr water
40 gr frietvet.

Ik vind hem op deze manier lekker soepel werken, dun uit te rollen en de smaak blijft lekker.

hoop dat je er wat aan hebt

gr lon

gr lon

50

@ Lon
ik dacht dat frietvet niet kon eten... dus ik dacht daarom olie te gebruiken!

Ik heb het nog niet gebruikt, het staat nog klaar om te gaan gebruiken en inmiddels vind ik het best meevallen -> poederachtige smaak. Gewoon eens een taart maken en dan oordelen we wel weer  :)