1

Onderwerp: hoeveel botercreme maken voor afsmeren taart

ik kan het hier niet vinden, gaat over volgende
ik wil een taart maken van ongeveer doorsnee 26cm
ik wil de botercreme maken met suikerbakkerspoeder
maar hoeveel heb ik dan ongeveer van alles nodig om de botercreme te maken, want vind het zonde om heel veel weg te moeten gooien
het gaat alleen om de zijkanten en de bovenkant mee af te smeren
hoop dat iemand me kan helpen

2

Re: hoeveel botercreme maken voor afsmeren taart

je kan je resten altijd invriezen of in de koelkast doen :)

3

Wat etmc zegt. Ik heb altijd wat in de koelkast staan. En omdat het boter mt eeuwig houdbare poedersuiker is kan je het net zo lang bewaren als de boter.

Wel even opnieuw doormixen als je het weer gaat gebruiken. Anders smeert het niet lekker.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Het is ook moeilijk in te schatten.. sommigen proberen echt zo dun mogelijk af te smeren.. ik daarentegen gebruik best een hoop omdat ik de taart echt zo strak mogelijk probeer te krijgen..

Vergeet ook niet dat je dit kunt (moet) gebruiken om "dijkjes" om je andere vullingen heen te leggen zodat ze niet met de bekleding in aanraking komen.. je hebt dus meer nodig dan voor het afsmeren alleen ;)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Ottolien schreef:

Wat etmc zegt. Ik heb altijd wat in de koelkast staan. En omdat het boter mt eeuwig houdbare poedersuiker is kan je het net zo lang bewaren als de boter.

Wel even opnieuw doormixen als je het weer gaat gebruiken. Anders smeert het niet lekker.

en evt eerst weer een beetje verwarmen om t makkelijker te mixen

6 Laatst bewerkt door Jol321 (03-02-2010 20:00)

Ik gebruik de bc-mix om af te smeren, maar neem iets minder water (ca. 35 ml per pakje minder dan het voorschrift).
Uit ervaring weet ik nu, dat ik 1 pakje boter (+mix+suikerbakkerspoeder+water) gebruik voor dijkjes en afsmeren per 20 personen. Dan hou ik iets over, maar niet veel.

Groet, Jolanda

7

oke heele rg bedankt, maar egbruik je dan roomboter in combi met de suikerbakkerspoeder

8

wilmade schreef:

oke heele rg bedankt, maar egbruik je dan roomboter in combi met de suikerbakkerspoeder

Ja, 1 pakje roomboter, 100 gram botercreme mix, 100 gram suikerbakkerspoeder en zo'n 65-70 ml water (spa blauw). Volgens gebruiksaanwijzing van de mix, eerst mix, suiker en water minimaal een uur laten staan en daarna 10 min.mixen met (zachte) boter.

Groet, Jolanda

9

ioke grappig
heb nl geen botercrememix
hier heb ik ene recept om het te maken dmv 1 deel poeder en 1 deel roomboter
ga dat maar proberen en hopen dat het lukt want heb gene mix in huis ihihih

10

Als de otercreme gemixt is laten jullie deze een uur (of een andere tijd) staan of kan het direct op de taart gesmeerd worden?

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

11

volgens mij moet ie niet te koud zijn want dan kruimelt je taart denk als ie niet te koud s, het wel kan
rijst mijn volgende vraag
las dat je botercreme ook in koelkast kan bewaren
maar nu het volgende
je roomboter moet op kamertemperatuur stel dat je m zacht laat worden, een paar uren of zo, kan het dan geen kwaad dat je m dan weer in koelkast doet dus weer koud en later weer warm op temperatuur kamer, om weer te geburiken
ben wat bang dat bederft of niet geod is omdat toch ook wel boter is