1

Onderwerp: marsepein dat plakt

Hallo allemaal,

Hier een beginnend taart bakster zaterdag mijn eerste taart bekleed met marsepein na veel zweten en ergenis.
De marsepein gekleurd maar bij het uitrollen bleef het overal aan plakken nu wil ik cupcakejes gaan maken maar weer het zelfde verhaal.
Weer plakt mijn marsepein op wat voor ondergrond kan ik de marsepein het beste uitrollen en ik gebruik een pvc buis dit kan toch.
Hoop dat iemand een tip heeft zodat ik de cakejes kan maken heb ook al wat poedersuiker door het marsepein gekneed maar geen resultaat.

Gr. Claudia

2

Re: marsepein dat plakt

Ik doe poedersuiker onder de marsepein als je het uitrolt, en ik vet mijn handen in met Crisco (alternatief: hard wit blok frituurvet) tegen het plakken tijdens het kleuren.

Bewaar je het misschien in de koelkast? Want dan wordt het wel kleffer als je ermee gaat werken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ja, uitrollen ook op poedersuiker. De pvc buis moet prima kunnen! Heb je wel goede droge handen?

Succes

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

4

Heb op dit forum de tip gelezen om een bureaulegger van Ikea te gebruiken (Prosj heet 'ie geloof ik). Heb de onderlegger aangeschaft en hoef nu geen poedersuiker meer te strooien tegen het plakken. Werkt super!

5

Yes, de bureaulegger van Ikea :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6 Laatst bewerkt door nikki69 (03-02-2010 10:43)

Absoluut mee eens de bureau-onderlegger, wat ben ik daar blij mee!!!!

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!